واکنش پنتاگون به برنامه موشکی کره‌شمالی

منبع: برترین ها

46

1399/7/24

01:44


وزارت دفاع آمریکا پس از به نمایش در آمدن موشک‌های بالستیک قاره‌پیما در رژه نظامی کره شمالی چهارشنبه شب اعلام کرد که برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ تهدید جهانی است.

ایرنا: وزارت دفاع آمریکا پس از به نمایش در آمدن موشک‌های بالستیک قاره‌پیما در رژه نظامی کره شمالی چهارشنبه شب اعلام کرد که برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ تهدید جهانی است.

به نقل از رویترز، مارک اسپر پیش از دیدار با همتای کره جنوبی خود در پنتاگون گفت: برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی یک تهدید جهانی است.

واکنش پنتاگون به برنامه موشکی کره‌شمالی

اسپر که احتمالا در دولت آتی ترامپ نقشی نخواهد داشت افزود: ما معتقد هستیم که برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی همچنان تهدید جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است.

اسپر تاکید کرد: ایالات متحده همچنان به امنیت جمهوری کره متعهد است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه خاطر نشان کرد که کره جنوبی و ایالات متحده باید یک روش عادلانه‌تری برای تقسیم هزینه‌های دفاع پیدا کنند تا از این جهت نابرابری برای مالیات دهندگان آمریکایی صورت نگیرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بارها اعلام کرده که سئول باید سهم بیشتری از هزینه نیروهای نظامی ایالات متحده مستقر در کره جنوبی را پرداخت کند.

در حال حاضر ۲۸ هزار و پانصد نیروی نظامی آمریکا در کره جنوبی مستقر هستند.

از روز شنبه که موشک‌های جدید در مراسم کره شمالی به نمایش گذاشته شد، مقامات نظامی آمریکایی و برخی کشورها در حال تجزیه و تحلیل جزئیات جدیدترین موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی (ICBM) و تعداد کلاهک‌های قابل حمل آن هستند.

در جریان این رژه در سالگرد تاسیس حزب حاکم، این کشور یک موشک آی سی بی ام جدید را به همراه یک موشک بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی (SLBM) و سایر سیستم‌های تسلیحاتی مدرن به نمایش گذاشت. موشک قاره پیمای جدید متحرک و دارای ابعادی بزرگتر بوده و بخش جلوی آن بلندتر است و نشان می‌دهد که برای حمل کلاهک‌های مختلف و تحویل بار بیشتر طراحی شده است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سخنرانی خود در رژه روز شنبه قول داد که به تقویت بازدارندگی جنگ برای دفاع از خود در برابر تهدیدهای هسته‌ای و سایر تهدیدهای "نیروهای متخاصم" ادامه دهد. اما او مستقیماً به آمریکا اشاره‌ای نکرد و از اصطلاح "بازدارندگی جنگ" به جای "بازدارندگی هسته‌ای" استفاده کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو