پاسخ به ادعای جریمه اشتباهی برخی خودرو‌ها

منبع: برترین ها

63

1399/7/24

08:21


رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور گفت: در اوایل دهه ۹۰ برخی پلاکهای انتظامی از جنس مواداولیه نامرغوب وجود داشت که پلیس نسبت به تعویض رایگان اینگونه پلاکها اقدام کرد و اکنون تعداد انگشت‌شماری از این نوع پلاکها در تهران وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور گفت: در اوایل دهه ۹۰ برخی پلاکهای انتظامی از جنس مواداولیه نامرغوب وجود داشت که پلیس نسبت به تعویض رایگان اینگونه پلاکها اقدام کرد و اکنون تعداد انگشت‌شماری از این نوع پلاکها در تهران وجود دارد.

 اخیراً ادعاها و اخباری مبنی بر جریمه‌شدن برخی خودروها به دلیل مخدوش شدن ناخواسته پلاک مطرح و منتشر شده است.

محتوای این ادعاها هم این است که پلاک برخی خودروها به دلیل پایین‌بودن کیفیت، در سرما و گرمای شدید رنگ و خودرو از دست داده و باعث ناخوانا شدن اعداد و حروف می‌شود که همین امر باعث جریمه شدن خودرو از سوی پلیس می‌شود.

کار تا جایی پیش رفته است که مدیرعامل یک تشکل مردم نهاد به نام تشکل مردمی پیشگیری و مبارزه با فساد با ارسال نامه‌ای به پلیس راهور ضمن انتقاد از وضعیت کیفیت پلاکها و جریمه شدن ناخواسته مالکان خودروها، خواستار حل این مسئله شده است.

محمد محمدی؛ مدیرعامل تشکل مردمی پیشگیری و مبارزه با فساد به خبرنگار انتظامی تسنیم گفت: پلاکهای انتظامی بعضاً به دلیل نامرغوب بودن مواداولیه، دچار رنگ‌پریدگی می‌شوند و به مرور زمان، رنگ آنها در مقابل آفتاب از بین می‌رود؛ یعنی زمینه سفید رنگ پلاک، با گذشت زمان، تغییر رنگ داده و به زردی متمایل می‌شود.

وی تصریح کرد: پلیس نیز به این دلیل که راننده پلاک را مخدوش کرده، جریمه را انجام می‌دهد در صورتیکه راننده نقشی در این مخدوش شدن نداشته است.

محمدی افزود: باید جریمه‌هایی که در این رابطه صورت گرفته، مجدداً به مردم عودت داده شود به طور مثال افرادی با مراجعه به ما عنوان کرده‌اند توسط پلیس جریمه شده درصورتیکه نقشی در آن نداشته‌اند، حتی فردی بوده که سه بار به این دلیل توسط پلیس جریمه شده است.

مدیرعامل تشکل مردمی پیشگیری و مبارزه با فساد یادآور شد: افرادی به عمد پلاک خود را مخدوش می‌کنند که حتماً باید با آنها برخورد قانونی شود اما جریمه رانندگان به دلیل نامرغوب بودن پلاک نصب شده صحیح نیست.

محمدی بیان کرد: از پلیس می‌خواهیم برای این پلاکهای انتظامی فراخوان داده و نسبت به تعویض آنها اقدام کند.

این اظهارات محمدی در حالی است که سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی تسنیم در پاسخ به این ادعاها گفت: در یک بازه زمانی (حدوداً اوایل دهه 90) این مشکل وجود داشت که پلیس برای صاحبان این پلاکهای انتظامی فراخوان داد و به صورت رایگان اقدام به تعویض پلاک انتظامی و نصب پلاک مجدد برای خودروهای آنها کرد.

این مقام انتظامی افزود: برخی از افراد از این وضعیت سوء‌استفاده کرده و برای جریمه نشدن توسط دوربینها، اقدامات مشابهی مانند سوزاندن پلاکهای انتظامی یا مخدوش کردن پلاک می‌کنند که پلیس راهور این موارد را قطعاً تشخیص می‌دهد.

وی متذکر شد: افرادی که مدعی هستند همچنان دارای این مشکل هستند و پلاک انتظامی آنها از جنس نامرغوب و از نوع مدل مذکور در اوایل دهه 90 بوده، می‌توانند به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند تا نسبت به تعویض پلاک آنها به صورت رایگان اقدام شود، اگر فردی نیز نسبت به تعویض اینگونه پلاکها اقدام نکند، یعنی خودش تمایلی به این کار ندارد.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور تصریح کرد: اکنون نیز شاید پلاکهای انتظامی کم و انگشت‌شماری در تهران وجود داشته باشد که از نوع آن مدل نامرغوب بوده است و صاحبان آن هنوز نسبت به تعویض پلاک خود اقدام نکرده‌اند قطعا هیچ مشکلی برای تعویض پلاک این نوع پلاکها مشکلی وجود ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو