تردد بین تهران و البرز محدودیت ندارد

منبع: برترین ها

54

1399/7/24

09:39


جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در البرز با اعلام محدودیت های کرونا گفت: تردد بین تهران و البرز براساس این محدودیت ها مشکلی ندارد.

خبرگزاری ایرنا: جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در البرز با اعلام محدودیت های کرونا گفت: تردد بین تهران و البرز براساس این محدودیت ها مشکلی ندارد.

علی درویش پور روز پنجشنبه در حاشیه نشست هماهنگی اجرای محدودیت های کرونایی در البرز افزود: با توجه به شرایط حاد شیوع ویروس کرونا و به رغم میل باطنی ستاد ملی و استانی و استاندار البرز، چاره ای جز رویکرد سلبی و ایجاد برخی محدودیت ها و ممنوعیت های ترددی برای مدیریت و کنترل بیماری باقی نماند تا بیش از این شاهد از دست دادن هموطنان نباشیم.
وی ادامه داد: در همین زمینه به محض ابلاغ محدودیت های ترددی در پنج کلانشهر حسب دستور استاندار البرز ، جلسه هماهنگی اجرای محدودیت ها برقرار و از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه اکیپ هایی متشکل از نیروی انتظامی پلیس راه و راهور، کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز و امدادگران جمعیت هلال احمر در مبادی ورودی و خروجی شهر مستقر و طرح اجرایی شد.

وی ضمن درخواست مجدد برای رعایت پروتکل ها از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی افزود: برای برخی از شهروندان استان که بین کرج و تهران بصورت روزمره تردد دارند نگرانی هایی وجود داشت اما با پیگیری های ستاد استانی و مکاتبات و مذاکراتی که با وزارت کشور داشتیم بر یکپارچگی و جدایی ناپذیر بودن تهران و البرز تاکید شد که با وجود ممنوعیت های اعمال شده، تردد بین دو شهر کرج و تهران شامل محدودیت نمی شود.

درویش پور با اشاره به وضعیت حاد شیوع بیماری کرونا در استان البرز گفت: مردم عزیز استان در موج های گذشته بیماری بالاخص موج اول همکاری بسیاری خوبی را از خود نشان داده و نتیجه آن کنترل بیماری در دو موج اول و دوم بود.

جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در البرز اظهار داشت: در موج سوم شاهد آن بودیم که بیماری در اذهان برخی از افراد ساده انگاری شده و با عدم رعایت دستورالعمل ها و بی توجهی به هشدارهای مسوولان بهداشت و درمان و ستاد کرونا موجب افزایش تصاعدی بیماری در سطح کشور و استان البرز شدند.

وی ادامه داد: رویکرد ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا بعد از مهار بیماری در موج اول بیشتر اقناعی و تشویقی بود اما شاهد آن بودیم که در موج سوم با بی توجهی به اخطارها و خواهش ها، مسافرت ها در تعطیلات پایان هفته افزایش یافته و با عادی شدن بیماری برای برخی از افراد مجددا این بیماری منحوس جان عزیزان ما را گرفته و خانواده ها را در گوشه گوشه شهر عزادار می کند.

رییس پلیس راه البرز از آغاز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا از چهارشنبه شب ۲۳ مهرماه تا صبح روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه جاری در شهرستان کرج خبر داد.

براین اساس برای ادامه یا لغو محدودیت های ترددی کرونا در البرز متعاقبا تصمیم گیری خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو