نگاهی به دیدنی های کابل و جاذبه های تماشایی این شهر

نگاهی به دیدنی های کابل و جاذبه های تماشایی این شهر


منبع: آرگا

106

1399/7/24

10:03


کابل، شهری پر جاذبه و از دیدنی های مهم افغانستان است این شهر پایتخت رسمی این کشور است و در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است هر ساله گردشگران زیادی از جاذبه های این منطقه دیدن می کنند. دیدنی های کابل به قدری دارای جذابیت هستند که هر ساله گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند این شهر دارای جذابیت های تاریخی زیادی است.

نگاهی به دیدنی های کابل و جاذبه های تماشایی این شهر

کابل در شمار مهم ترین و زیباترین شهرهای افغانسات قرار گرفته است این شهر دارای مکان های تفریحی مختلفی است و بیشتر دیدنی های کابل نیز دارای ارزش تاریخی و توریستی می باشند هر ساله گردشگرانی هستند که برای بازدید از این بناهای تاریخی به کابل سفر می کنند. این شهر وسیع با وجود جذابیت های خود از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و باید در سفر به این منطقه تجربیات بیشتری بهره مند شوید این شهر یکی از شهرهای مهم در افغانستان و پایتخت رسمی این کشور است و امروزه علاوه بر نقش سیاسی و اقتصادی که در منطقه ایفا می کند دارای ارزش توریستی و تفریحی برای گردشگران می باشد. این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی است وجود چشم اندازهای طبیعی زیبا در این شهر موجب جذب گردشگران زیادی می شود. بسیاری از  بناهای تاریخی که در این شهر واقع شده اند و امروزه یکی از جاذبه های گردشگری آن محسوب می شوند عاشقان و علاقه مندان زیادی دارند همچنین این شهر دارای موزه های جنگ و موزه های فرهنگی است که هر یک به نوعی از جذابیت برخوردار می باشند.

دیدنی های شهر کابل را بیشتر بشناسید:

شهر دوست داشتنی کابل برخلاف تصورات خیلی از ما ها این روزها پیشرفت های زیادی داشته است این شهر در یکی از موقعیت های کوهستانی افغانستان واقع شده است و دارای دشت ها و کوهستان های بسیار وسیعی است. تاریخ این شهر بسیار با قدمت است این شهر از دیرباز موقعیت استراتژیک داشته است و امروزه نیز به یکی از بخش های اصلی و توریستی در افغانستان تبدیل شده است که شاهد پیشرفت های زیادی از آن بوده ایم.

 

باغ بابر:

یکی از بهترین دیدنی های شهر کابل باغ بابر می باشد که با دستور شاه مغول‌ها ساخته شده است و برای مردم این شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این باغ که یک مکان تاریخی و تفریحی می باشد بازدیدکنندگان زیادی را از شهرهای مختلف به سمت خود می کشد. این باغ به تازگی مورد بازسازی از سوی دولت قرار گرفته است و به یک مکان دیدنی فوق العاده در کابل تبدیل شده است. هر چند که اکنون این شهر مکانی نا امن برای بازدیدکنندگان خارجی می باشد اما اگر در آینده قصد سفر به شهر کابل را داشتید پیشنهاد می کنیم حتما از این مکان دیدنی بازدید نمایید.

بناهای تاریخی کابل

قصر دارالامان:

یکی دیگر از بناهای تاریخی در شهر کابل قصر دارالامان می باشد که در فاصله ۸ کیلومتری جنوب غرب این شهر واقع شده است و به دستور امان‌الله خان در سال ۱۳۰۴ توسط مهندس والتر هارتن ساخته شده است. این قصر تاریخی دارای ۱۵۰ اتاق کوچک می باشد که بسیار جالب توجه است. این بنا با وجود اینکه در جنگ های داخلی آسیب های زیادی دیده است اما با این وجود از جذابیت های زیادی برخوردار می باشد بسیاری از مناسبت های رفهنگی و تاریخی در این قصر برگزار شده اند و از حیث تاریخچه خود بسیار غنی هستند. در معماری این امارت ۱۵۰ اتاق کوچک و بزرگ طراحی شده است استفاده از بهترین مهندسان و معمار موجب برجستگی این بنا شده است و اهمیت آن را دو چندان کرده است.

دیدنی های شهر کابل

چهل ستون کابل:

یکی دیگر از دیدنی های کابل بنای چهل ستون است این قصر تاریخی در زمان پادشاهی سدوزایی ساخته شده است تاریخ ساخت این بنا به سال ۱۲۱۰ قمری باز می گردد این بنا پیش از آنکه ویران شود و مورد تخریب قرار بگیرد در شمار کاخ های باشکوه بوده است در طول تاریخ نیز از این قصر با نام های مختلفی یاد شده است. بسیاری از جشن های باستانی که در این کاخ برگزار شده اند موجب جذابیت بیشتر این کاخ گشته اند و اهمیت آن را بیشتر کرده اند در بخش هایی از تالارهای بزرگ این قصر چایخانه و کبابی وجود داشته اند. چهل ستون دارای بخش های داخلی و خارجی است و بخش های وسیعی از این منطقه نیز مورد بازسازی قرار گرفته اند که اهمیت تاریخی بنا را بیشتر کرده و موجب محافظت از آن شده اند.

منطقه کابل

منار علم و جهل:

منار علم و جها یکی دیگر از دیدنی های شهر کابل است این منار ارزش تاریخی بسیار زیادی دارد و یکی از یادگاری های تاریخی در افغانستان است در نهضت ها و قیام های سیاسی این منار نقش مهمی داشته است و از این حیث یادیگاری تاریخی کابل است. بخش مهی از کتیبه های تاریخی که در این منطقه یافت شده اند و اطلاعات مهمی را درباره کابل در اختیار داشته اند از این منطقه یافت شده اند این کتیبه ها اطلاعات تاریخی بسیار مهمی را ثبت کرده اند. شکل و نوع معماری این مکان دیدنی از سبک تاریخی منحصر به فردی برخوردار می باشد. اگر قصد سفر به شهر کابل را دارید این مکان می تواند یکی از بهترین گزینه های سفر باشد.

جذابیت های کابل

یکی دیگر از دیدنی های مهم شهر کابل تپه توپ می باشد که برای مردم این شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به عنوان یک نماد مهم از آن یاد می شود. در اطراف این مکان دیدنی خانه های مسکونی زیادی وجود دارد که می تواند جالب توجه باشد. در گذشته در این مکان برای اعلام وقت رسمی از این توپ ها استفاده شده است و همیشه راس ساعت ۱۲ ظهر در آن توپ شلیک می شد این شهر یکی از دیدنی های افغانستان است که مورد توجه بسیاری از گردشگران نیز می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو