در بیانیه منتشر شده در تلویزیون دولتی تایلند آمده است: از آنجایی که گروه‌های بسیاری از مردم تایلند تجمع‌های غیرقانونی در بانکوک را به وجود آورده و دیگران را دعوت به این کار کرده‌اند و اقداماتشان بر حرکت کاروان موتوری سلطنتی تاثیر گذاشته و مرتکب اقدامات جدی شده‌اند که بر امنیت ملی این کشور اثر گذاشته است، لازم و ضروری است که یک اقدام فوری برای پایان دادن به این وضعیت با هدف حفظ صلح و نظم اتخاذ شود.

در راستای تظاهرات سه‌ماهه با هدف سرنگونی پرایوت چان اوچا، هزاران تن از معترضان تایلندی اواخر روز چهارشنبه در مقابل دفتر وی چادر زدند.

پلیس و دولت تایلند از این معترضان خواست تا متفرق شوند. آنها همچنین تهدید کردند، معترضانی را که مانع از حرکت کاروان موتوری سلطنتی شود و به پادشاه توهین کنند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند داد.

سخنگوی پلیس تایلند در کنفرانس خبری که ساعت ۲۳ روز چهارشنبه برگزار شد، گفت: این یک اعتراض صلح‌آمیز نیست. معترضان دائما قانون را نقض کرده‌اند.

همزمان با طلوع آفتاب، جمعیتی از جوانان تایلندی در مقابل دروازه "خانه دولت" تجمع کردند؛ "خانه دولت" مجموعه باشکوهی است که در مرکز بانکوک قرار دارد و نشست‌های کابینه در آنجا برگزار می‌شود. بسیاری از آنها روی زیرانداز نشسته و اعلام کردند که قصد دارند دست‌کم به مدت سه روز همانجا بمانند.

آرنون نامپا، یکی از رهبران اعتراضات گفت: تا زمانی که پرایوت استعفا ندهد، اینجا را ترک نمی‌کنیم.

آنوچا بوراپاچیسری، سخنگوی دولت تایلند از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود را به خاطر امنیتشان ترغیب به ترک این اعتراضات کنند.

هدف این جنبش اعتراضی سرنگونی پرایوت است که در کودتای سال ۲۰۱۴ میلادی به منظور پایان دادن به یک دهه خشونت میان حامیان و مخالفان تشکیلات تایلند زمام امور را بدست گرفت.

معترضان همچنین خواستار تدوین یک قانون اساسی جدید و کاهش قدرت‌های پادشاه هستند.

برخی معترضان در مقابل "خانه دولت" به تصاویر پادشاه تایلند توهین کردند؛ اقدامی که طبق قوانین تایلند مجازاتی تا ۱۵ سال حبس به همراه دارد.

تعداد معترضان بیش از ۱۰۰ هزار تن اعلام شده و گفته شده که بزرگ‌ترین راهپیمایی معترضان تاکنون بوده است. این در حالی است که پلیس تعداد معترضان را هشت هزار تن اعلام کرده است.

معترضان همچنین در حوالی بنای یادبود دموکراسی بانکوک تجمع کردند و در آنجا با حامیان خاندان سلطنتی که تی‌شرت‌های زرد رنگ به تن داشتند رو در رو شدند.

خودروهای شهرداری صدها کارگر را برای پیوستن به جمعیت حامی خاندان سلطنتی به آنجا آورد.  

بودا ایسارا، یکی از رهبران وفاداران خاندان سلطنتی گفت: معترضان می توانند خواستار دموکراسی شوند اما نباید خواستار اصلاح سیستم پادشاهی شوند. آنها نباید به این ساختار دست بزنند

معترضان تایلندی تاکید دارند که پرایوت در انتخابات سال گذشته تقلب کرده تا مطمئن شود ارتش همچنان کنترل خود بر تشکیلات دولتی را حفظ می‌کند. این در حالی است که پرایوت انتخابات سال گذشته را کاملا عادلانه دانسته است.