شرایط جدید اخذ اقامت ترکیه در سال 99

منبع: دلگرم

67

1399/7/24

11:40


شرایط جدید اخذ اقامت ترکیه در سال 99

همواره ترکیه بخاطر وجود جذابیت های تاریخی و توریستی، آب و هوای مطبوع، امکانات تفریحی، مراکز خرید، امکانات تحصیلی و تجاری، مشابهت های فرهنگی و مذهبی، همسایگی با ایران و موارد این چنینی در مرکز توجه شهروندان ایرانی بوده است.

این موضوع موجب شده تا هر ساله ایرانیان زیادی به این مقصد توریستی سفر کرده و بخاطر علاقه زیاد و داشتن احساس راحتی، به فکر مهاجرت به ترکیه، دریافت اقامت و زندگی در این کشور بیافتند. همانطور که می دانید، شهروندان ایرانی برای سفر به ترکیه نیاز به دریافت ویزا نداشته و می توانند تنها با در دست داشتن پاسپورت و خرید بلیط پرواز به این کشور سفر کنند. از این رو با توجه به این موضوع و استقبال بی اندازه ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه قصد داریم تا در ادامه به توضیح شرایط جدید اخذ اقامت ترکیه در سال 99 بپردازیم.

اقامت توریستی ترکیه

به دلیل وجود روابط دوستانه و قراردادهای کاری و سیاسی بین دو کشور ایران و ترکیه، شهروندان ایرانی می توانند به طور قانونی و بدون نیاز به دریافت ویزا برای حداکثر 90 روز در یک بازه 6 ماهه به ترکیه سفر کرده و در این کشور اقامت داشته باشند.

چنانچه بیش از مقدار تعیین شده به صورت توریستی در ترکیه حضور داشته باشید، در هنگام خروج از این کشور باید جریمه نقدی پرداخت کرده و به افسر مرزی در مورد علت تاخیر در خروج پاسخگو باشید.

اما اگر مایل به اقامت بیشتر در این کشور هستید و می خواهید با چنین مشکلی مواجه نشوید، می توانید با ارائه مدارک زیر از اجازه اقامت قانونی 6 ماه تا حداکثر 2 ساله در ترکیه بهره مند شوید:

  • فیش واریزی اداره مهاجرت
  • پاسپورت معتبر به همراه کپی
  • بیمه درمانی یک ساله
  • برگه شماره مالیاتی ترکیه
  • 4 قطعه عکس رنگی جدید
  • اجاره نامه رسمی خانه و یا برگه هتلی در ترکیه مبنی بر اقامت یک ساله شما در مکانی معین

اقامت تحصیلی ترکیه

اقامت تحصیلی ترکیه

در کنار جنبه تجاری و توریستی ترکیه، این کشور به عنوان یک مقصد تحصیلی خوش نام نیز در دنیا شناخته می شود. از این رو شما می توانید با اخذ نامه پذیرش تحصیلی و بدون نیاز به دریافت ویزای دانشجویی به تحصیل در مقاطع دانشگاهی ترکیه بپردازید.

با تحصیل در ترکیه کارت اقامت یکساله برای شما صادر می شود که تا پایان دوره تحصیلی شما در دانشگاه قابل تمدید است. یعنی اگر برای مثال قصد تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم را داشته و بخواهید دوره 4ساله کارشناسی را بگذرانید، امکان حضور 4 ساله شما در این کشور قطعی است.

اقامت تحصیلی در ترکیه دارای مزایای متنوعی از جمله امکان انجام کار دانشجویی، امکان دریافت بورسیه تحصیلی، اخذ مدارک معتبر دانشگاهی، امکان انجام کار تمام وقت و اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی است.

با در نظر گرفتن هزینه های بسیار مناسب تحصیل و زندگی در ترکیه، نبود نیاز به دریافت ویزا و الزامی نبودن ارائه مدرک زبان انگلیسی، تحصیل در ترکیه به بهانه دریافت اقامت دائم در این کشور یک فرصت استثنایی محسوب می شود.

خرید ملک و دریافت پاسپورت ترکیه

از سال 2018 با تغییر قانون خرید ملک و دریافت تابعیت ترکیه توسط رئیس جمهور این کشور، افراد زیادی از سراسر دنیا به سمت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات شهرهای مختلف ترکیه هجوم آوردند.

بر طبق این قانون، شهروندان خارجی می توانند با خرید یک یا چند ملک با مجموع ارزش 250 هزار دلار آمریکا از حق شهروندی و پاسپورت ترکیه برای خود، خانواده و فرزندان زیر 18 سال برخوردار شوند.

بنابر این اگر برای مثال به عنوان یک شهروند خارجی اقدام به خرید ملکی با ارزش 50 هزار دلار در یکی از شهرهای ترکیه کنید، تنها قادر خواهید بود تا از کارت اقامت دائم این کشور برای خود و خانواده بهره ببرید.

خرید ملک و دریافت پاسپورت ترکیه

اما اگر قادر به خرید یک یا چند ملک با مجموع ارزش 250 هزار دلار آمریکا در ترکیه شوید، در مدت زمان 2 تا 3 ماه کاری حق شهروندی ترکیه برای شما، همسر و فرزندان زیر 18 ساله صادر می گردد. بدین ترتیب شما از یک ملک ارزنده در ترکیه برخوردار شده و می توانید به عنوان یک شهروند دارای 2 تابعیت ترکی و ایرانی از مزایای زیر استفاده کنید:

  • دریافت کارت اقامت دائم ترکیه
  • امکان سفر بدون نیاز به ویزا و یا از طریق ویزای فرودگاهی به 71 کشور دنیا
  • امکان استفاده از مزایای تحصیل رایگان در ترکیه، خدمات کامل بیمه درمانی و بازپرداخت دانشگاهی برای خود و اعضای خانواده
  • امکان شرکت در رای گیری و استفاده از مزایای بازنشستگی
  • امکان دریافت مجوز کار تمام وقت در ترکیه
  • امکان کسب درآمد ارزی با اجاره ملک خریداری شده در ترکیه
  • نبود نیاز به حضور تمام وقت و اقامت دائم
  • دریافت پاسپورت 10ساله ترکیه
  • دسترسی دائم به تمامی کارگزاری ها و سفارت های خدمات ویزا که در ایران غیرفعال هستند، نظیر: آمریکا و کانادا
  • امکان افتتاح حساب بین المللی و دریافت مسترکارت و ویزاکارت
  • بالا رفتن شانس اخذ پذیرش از کشورهای معتبر دنیا به دلیل ارزش بیشتر پاسپورت ترکیه

البته از طریق روش های دیگری نظیر سرمایه گذاری 500 هزار دلاری در یک کمپانی ترک، سپرده بانکی 500 هزار دلاری برای 3 سال و یا کارآفرینی برای 50 شهروند ترکیه نیز امکان دریافت حق شهروندی، اقامت دائم و پاسپورت ارزشمند ترکیه وجود دارد، اما خرید ملک در ترکیه بهترین روش برای کسب امتیازهای متنوع و دریافت پاسپورت و حق شهروندی این کشور آینده دار و اروسیایی محسوب می شود.

تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که همانند تفاوت قیمت ملک در شهرها و مناطق مختلف شهری در ایران، قیمت ملک در ترکیه نیز از تنوع و اختلاف بسیار زیادی برخوردار است. از این رو باید پیش از خرید، ملک مورد نظر خود را از لحاظ ارزش واقعی به طور دقیق ارزیابی کنید و با استفاده از مشاوره تخصصی و راهنمایی یک وکیل حرفه ای، از قیمت، صحت اسناد ملکی، وضعیت مالیاتی و موارد مهم دیگر ملک در ترکیه اطمینان کسب کنید.

در نهایت این موضوع را بخاطر داشته باشید که بنابر قصد شما از خرید ملک در ترکیه(سرمایه گذاری، کسب درآمد ارزی، داشتن اقامتگاه توریستی دائمی و موارد دیگر) انتخاب های شما دستخوش تغییر فراوانی قرار خواهد گرفت. به بیانی دیگر، شهرها و مناطق مختلف ترکیه از پتانسیل و کاربری متفاوتی برخوردار هستند.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو