کاهش روند ابتلا به بیماری کرونا به رفتارهای اجتماعی وابسته است

29

1399/7/24

12:06


معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: تجربیات چند ماه گذشته باید جلوی اشتباهات بعدی ما را در قبال ویروس کرونا بگیرد.

کاهش روند ابتلا به بیماری کرونا به رفتارهای اجتماعی وابسته است

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر قاسم جان بابایی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه بیماری کرونا یک بیماری اجتماعی است خاطر نشان کرد: عوامل کاهش بیماری و مرگ و میر در خارج از بیمارستان قرار دارد چون این بیماری به شدت متاثر از رفتارهای اجتماعی است.

وی افزود: خراسان رضوی مانند تهران از استان‌های دیگر متاثر بوده و این در تصمیم‌گیری‌ها موثر است اما در عین حال تصمیمات خوبی گرفته شده است. 

سرپرست استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در ایام پایانی ماه صفر، بیش از هر زمان دیگری رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری به نظر می‌رسد.

حسن جعفری اظهار کرد: هرساله در ایام دهه آخر صفر پذیرای جمعیت قابل توجهی از محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در مشهد بودیم، اما امسال با شرایط خاصی مواجه هستیم که برای حفظ سلامت زائران، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

وی افزود: برای این که شاهد موج‌های دیگر این ویروس منحوس نباشیم و زنجیره انتقال آن قطع شود باید مردم بیش از پیش نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی گرفته و در سرلوحه رفتار شخصی و اجتماعی خود قرار دهند.

سرپرست استانداری خراسان رضوی بیان کرد: به منظور تامین سلامتی و حفظ جان زائرین، خواهشمندیم ضمن توجه به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، با زیارت از راه دور، به امام رئوف تمسک پیدا کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بهداشت فردی و پرهیز از تجمع باعث کاهش آمار مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد رفتار مردم در قبال برخورد با این ویروس منحوس تغییر محسوسی پیدا نکند و درصد استفاده از ماسک کاهش یابد شاهد روزهای سخت و نفس‌گیری خواهیم بود این در حالی است که کادر درمان به اندازه کافی خسته و فرسوده شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو