اوضاع قره باغ پس از آتش بس شکننده + عکس

اوضاع قره باغ پس از آتش بس شکننده + عکس


95

1399/7/24

12:06


با وجود حصول توافق آتش‌بس در مذاکرات جمعه گذشته وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، تحرکات نظامی و درگیری‌ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ همچنان ادامه دارد.

اوضاع قره باغ پس از آتش بس شکننده + عکس

به گزارش بهداشت نیوز،  اوضاع در منطقه مورد مناقشه قره باغ با وجود توافق آتش بس همچنان ناآرام است.

به گزارش فرارو، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان روز چهارشنبه از تصرف و آزادسازی چند روستای جدید از سوی ارتش این کشور در منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد .

علی اف در صفحه توییتری خود نوشت: ارتش جمهوری آذربایجان روستاهای قارا داغلی، خاتون بولاغ، قاراکولی در شهرستان فضولی و نیز روستاهای بولوتان، ملیکجانلی، کمرتوک، تکه و تاقاسر در شهرستان خوجاوند در منطقه قره باغ را از اشغال نیروهای ارمنستان آزاد کرد.

تاکنون دولت ارمنستان نسبت به این سخنان رییس جمهوری آذربایجان واکنش نشان نداده است

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان ششم مهر ماه جاری از سرگرفته شده است.

با وجود حصول توافق آتش‌بس در مذاکرات جمعه گذشته (18 مهرماه جاری) وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، تحرکات نظامی و درگیری‌ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ همچنان ادامه دارد.

جمهوری آذربایجان در جریان این درگیری‌ها تاکنون مرکز شهرستان جبرایل و چند روستای این شهرستان، برخی مناطق مسکونی در شهرستان فضولی ، قصبه هادروت، چند منطقه مسکونی و ارتفاعات استراتژیک در قره باغ را از اشغال نیروهای ارمنستان آزاد کرده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: فرارو

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو