علائم هشداردهنده سرطان ریه که باید جدی بگیرید

68

1399/7/24

12:37


علائم هشداردهنده سرطان ریه که باید جدی بگیرید

سلامت نیوز:سرطان ریه به دلیل پنهان بودن علایم آن تا مدتی طولانی، یکی از رایج‌ترین و خطرناک‌ترین انواع سرطان ها محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرطان ریه یکی از رایج‌ترین و خطرناک‌ترین انواع سرطان است ؛ زیرا تا زمانی که از طریق ریه‌ها به سایر اجزای بدن پخش نشود، معمولاً علایم قابل توجهی ندارد.


ادامه حیات در صورت ابتلا به این نوع سرطان به شدت به میزان انتشار سرطان در زمان تشخیص بستگی دارد، بنابراین باید به برخی علایمی که می‌توانند نشانه‌های بیماری باشند، توجه کرد.


علایم ابتلا به سرطان ریه
یکی از نشانه‌های اصلی سرطان ریه، سرفه است که اگر حدود ۲ تا ۳ هفته ادامه داشته و از بین نرود، می‌تواند نشانه سرطان ریه باشد.
از جمله دیگر علایم اصلی سرطان ریه می‌توان به این موارد اشاره کرد: سرفه طولانی مدت که با گذشت زمان بدتر می‌شود، عفونت در قفسه سینه که به طور مداوم عود می کند، خروج خون هنگام سرفه، احساس درد هنگام تنفس یا سرفه، تنگی نفس مداوم، خستگی مداوم یا کاهش انرژی و بی اشتهایی یا کاهش وزن بی علت.


علل ابتلا به سرطان ریه
بیشترین موارد سرطان ریه ناشی از استعمال دخانیات است، گرچه افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند نیز ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.
طبق یافته‌های انجمن تحقیقات سرطان انگلیس، از هر ۱۰ مورد سرطان ریه حدود هفت مورد ناشی از استعمال دخانیات است و این مورد شامل افرادی که دود سیگار را استنشاق کرده اند هم می‌شود.


یک مطالعه نشان داده است که زندگی در مناطق دارای مقادیر بالای گاز‌های دی اکسید نیتروژن که بیشتر از دود اتومبیل و سایر وسایل نقلیه تولید می‌شود، خطر ابتلا به سرطان ریه را حدود ۳۳ درصد افزایش می‌دهد. برخی مواد مانند آزبست، سیلیس و کادمیوم و همچنین ترکیب ژنتیکی نیز ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش دهند.


راه های درمان سرطان ریه
به گفته روزنامه انگلیسی اکسپرس، متداول‌ترین گزینه‌های درمان سرطان ریه شامل جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی و ایمونوتراپی است که بسته به مرحله تشخیص بیماری امکان استفاده همزمان از این روش‌های درمانی وجود دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو