اولین ربات آتش‌نشان به کار گرفته شد

منبع: برترین ها

56

1399/7/24

15:34


استفاده از ربات‌ها برای غلبه بر چالش‌های روزمره روز به روز در حال افزایش است و آتش نشانی لس‌آنجلس برای اولین بار در آمریکا رباتی را برای اطفای حریق به کار گرفته است.

خبرگزاری مهر به نقل از انگجت: ربات آتش نشان چهارچرخ اداره آتش نشانی لس‌آنجلس ترمیت آر اس ۳ نام دارد و یک ربات چهار چرخ ۱۵۸۰ کیلوگرمی است که ابعادی به اندازه یک خودروی هوشمند دارد.

این ربات می‌تواند از موانع مختلف عبور کند و با بازوهای رباتیک خود دیوارها را خراب کند و به سمت محل آتش سوزی حرکت کند. ربات یادشده دارای مخزنی با ظرفیت ۹۵۰۰ لیتر آب نیز هست که می‌تواند آن را به سرعت بر روی محل آتش سوزی بپاشد. البته امکان نگهداری فوم نیز در این مخزن وجود دارد.

اولین ربات آتش‌نشان به کار گرفته شد

ربات یادشده از راه دور به راحتی قابل کنترل است و می‌تواند ۲۰ ساعت به طور مداوم و بدون نیاز به سوخت گیری مجدد کار کند. یک نردبان نیز در انتهای این ربات کار گذاشته شده که با زاویه حداکث ۷۰ درجه تنظیم شده و امکان صعود آتش نشان‌ها به محل آتش سوزی را فراهم می‌آورد.

ربات یادشده هفته قبل برای مهار یک آتش سوزی در نزدیکی استادیومی در لس‌آنجلس به کار گرفته شد و در کنار دهها آتش نشان دیگر به خوبی وظایف محوله را انجام داد. تولید هر یک از این ربات‌ها ۲۷۲ هزار دلار هزینه در بر دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو