طرز تهیه پشملبا یک دسر سنتی فرانسوی و محبوب برای ذائقه های ایرانی

طرز تهیه پشملبا یک دسر سنتی فرانسوی و محبوب برای ذائقه های ایرانی


منبع: آرگا

234

1399/7/24

18:01


در این مطلب آموزش طرز تهیه پشملبا خوشمزه و خوش طعم را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از تهیه این نوع دسر مجلسی در منزل نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه پشملبا یک دسر سنتی فرانسوی و محبوب برای ذائقه های ایرانی

دسر پشملبا که به دسر پیچ ملبا معروف است از انواع دسرهای قدیمی و خوش طعم فرانسوی می باشد و شما می توانید این نوع دسر را برای روزهای گرم سال در منزل تهیه نمایید. در طرز تهیه پشملبا از هلو و شکر و آبلیمو و بستنی وانیلی و شکر قنادی و تمشک و آبلیمو استفاده می شود.

دسر پاناکوتا شکلاتی و دسر شارلوت و دسر پشملبا و دسر کادایف از انواع دسرهای مجلسی و فرنگی هستند و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان در مجالس مختلف این نوع دسرها را در منزل تهیه نمایید.

طرز تهیه پشملبا

مواد لازم

  • هلو : هشت عدد
  • شکر : سه لیوان
  • آبلیمو : دو قاشق غذاخوری
  • بستنی وانیلی : ۸ اسکوپ
  • شکر قنادی : ۱.۵ لیوان
  • آبلیمو : یک قاشق غذاخوری
  • تمشک : سه لیوان

طرز تهیه پشملبا در منزل

برای تهیه این نوع دسر ابتدا شکر و وانیل و ساقه وانیل را به همراه آب درون تابه ای مناسب بریزید سپس تابه را روی حرارت گاز قرار دهید تا شکر درون آب حل شود و بعد از گذشت ۵ دقیقه حرارت گاز را زیاد کنید تا مواد به دمای جوش برسند سپس دوباره زیر شعله گاز را کم نمایید.

هلوها را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید و آن ها را به مدت سه دقیقه درون شربت قرار دهید تا آب پز و نرم شوند. سپس هلوهای نرم شده را از درون تابه بیرون آورید و پوست آن ها را بگیرید و اجازه دهید تا خنک شوند و بعد از اینکه هلوها خنک شدند شربت سرد شده را روی آن ها بریزید.

دستور تهیه پشملبا در منزل

برای تهیه سس تمشک می توانید تمشک ها را به همراه آبلیمو و شکر قنادی درون مخلوط کن بریزید تا مخلوط مواد به شکل مایع و سس درآیند.

درون ظروف مخصوص سرو دو تکه هلو قرار دهید و کنار هلوها نیز دو اسکوپ بستنی وانیلی قرار بدهید و روی بستنی و هلوها ، سس تمشک را بریزید. برای تزیین این نوع دسر می توانید از خلال پسته و خلال بادام و … استفاده نمایید.

روش تهیه پشملبا

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور تهیه پشملبا دسر خوش طعم در خدمت شما همراهان عزیز بودیم که امیدواریم از طعم بی نظیر این نوع دسر نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو