شماری از ساکنان شهرستان بگرام از تخریب بخشی از  تأسیسات اطراف پایگاه نظامی بگرام توسط نیروهای آمریکایی و کوچ کردن محوطۀ این پایگاه حکایت دارند.

به گفته این افراد، آنها تقریبأ هر روز شاهد خروج تجهیزات و وسایط نظامی نیروهای خارجی در خودروهای باربری از پایگاه هوایی بگرام هستند.

بگرام، بزرگ‌ترین پایگاۀ هوایی و نظامی نیروهای آمریکایی در افغانستان است.

شمار پایگاه‌های بزرگ و کوچک ارتش ایالات متحده در افغانستان حدود هفت صد پایگاه گزارش شده‌است. در اوج حضور آمریکا در افغانستان شمار نظامیان این کشور به یک صد هزار تن می‌رسید اما اکنون شمار آنان به چهار هزار و ۸۰۰ تن است و دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا بر خروج کامل این نیروها تا کمتر از سه ماه دیگر تأکید کرده‌است.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه شب گذشته در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، اعلام کرد که تمامی نظامیان آمریکایی باقی‌مانده در افغانستان باید تا کریسمس از این کشور خارج شوند.

به عنوان بخشی از توافق اوایل سال جاری میلادی مقام‌های آمریکایی و طالبان، نظامیان خارجی از جمله نیروهای آمریکایی در صورت حفظ آتش‌بس میان طالبان و دولت افغانستان، می‌بایست طبق برنامه تا می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) از افغانستان خارج شوند.

با اینحال، مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، تاکنون آشکارا در خصوص برنامه خروج نظامیان این کشور از افغانستان اظهارنظر نکرده اند و مقام‌های فرماندهی تروریستی مرکزی آمریکا (سنتکام) و پنتاگون تمامی سؤالات در این زمینه را به کاخ سفید ارجاع می‌دهند.