سفر به روستای ورکانه و بازدید از زیبایی های طبیعی و تاریخی این منطقه

سفر به روستای ورکانه و بازدید از زیبایی های طبیعی و تاریخی این منطقه


منبع: آرگا

138

1399/7/24

21:04


سفر به روستای ورکانه از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است در این روستا چشم اندازهای طبیعی بسیار زیادی وجود دارد همچنین این روستا از بناهای تاریخی متعددی برخوردار می باشد هر یک از این جاذبه ها در این روستا می تواند توجه شمار گردشگران را به خود جلب کند. بازدید از خانه های سنتی این روستا با وجود معماری های آن بسیار ویژه و دوست داشتنی هستند که در ادامه با آن آشنا می شوید.

سفر به روستای ورکانه و بازدید از زیبایی های طبیعی و تاریخی این منطقه

روستای ورکانه روستای خوش آب و هوا با طبیعتی بسیار زیبا است این روستا دور از هیاهوی شهری است و با وجود آرامش زیادی که در آن وجود دارد به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شده است این روستا از توابع شهر زیبای همدان است و در فاصله ۲۵ کیلومتری از این شهر واقع شده است. این روستا جاذبه های بسیار زیبایی را در خود جای داده است و از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است اگر شما گردشگران نیز قصد دارید تا سفری به مناطق خوش آب و هوای همدان داشته باشید و از بکرترین چشم اندازهای این شهر دیدن کنید بهتر است سری به این روستای پر جاذبه بزنید و از زیبایی های آن دیدن کنید. این روستا تاریخ و تمدنی غنی دارد از این حیث جذابیت های بی شماری نیز می تواند داشته باشد. این روستا در شمار جاذبه های اصلی همدان قرار دارد و سفر به روستای ورکانه می تواند شما را با دنیایی دیگر از همدان رو به رو کند. این روستا دارای منطقه ای کوهستانی است و در دامنه های آن نیز دشت های وسیعی وجود دارند این روستا در بخش هایی از دامنه های جنوبی زاگرس واقع شده است و با دیدن مناظر آن می توانید لذت ببرید. طبیعت زیبای این روستا با وجود چشم اندازهای بکر خود بسیار مورد توجه هستند ارتفاعات و دشت های این روستا دارای زیبایی های بی حدی هستند که مورد توجه شما قرار می گیرند.

طبیعت ورکانه

سفری به روستای زیبای ورکانه:

این روستا در شمار مهم ترین جاذبه های همدان به قرار دارد و یکی از مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا است این روستا از نواحی مختلف شمال شرقی و غربی به دیگر مناطق متصل می شود کوه سردره با وجود چشم اندازهای زیبا و تماشایی خود در ارتفاعات شمال شرقی این منطقه واقع شده است از نواحی غربی نیز روستای سیمین است کوه های سرخ بلاغ، کوه قره داغ، دره بارانی و دره قشلاق نیز از دیگر نواحی متصل به این روستا زیبا هستند که در کنار جذابیت های خود روستا زیبایی بیشتری به آن بخشیده اند. خیلی از گردشگران در سفر خود به  روستای ورکانه و بازدید از جذابیت های آن می توانند سری به این ارتفاعات کوهستانی و دامنه های دشتی که در اطراف روستا واقع شده اند بزنند و از نزدیک طبیعت دوست داشتنی آن را نظاره گر باشند.

محبوبیت این روستا از زمان فیلمبرداری سریال “علی البدل” بیشتر شد فیلمبرداری صحنه این فیلم در این روستا و در میان مردمان این روستا موجب شد تا خیلی از گردشگران و توریستان این روستا را بیشتر بشناسند عزیزانی که این مجموعه تلویزیونی را دنبال کرده اند این روستا زیبا را با نام روستا چشمه قل قل می شناسند. این روستا به قدری دارای جذابیت و چشم اندازهای زیبا است که مورد توجه همگان قرار می گیرد و می تواند به عنوان یکی از مهم ترین نقاط توریستی دنیا شناخته شود.

پیشنیه تاریخی روستا:

شاید یکی از نکات مهم در سفر به نقاط مختلف دنیا به ویژه مناطق روستایی توجه به قدمت و پیشینه تاریخی یک روستا باشد روستای روکانه یکی از مناطق با قدمت و تاریخی در همدان است روستایی با قدمت ۴۰۰ ساله که به خوبی تاریخ این منطقه را بازگو می کند. هنوز با قدم زدن در میان روستا می توانید محله های قدیمی و مساجد قدیمی را از نزدیک ببینید تاریخچه ساخت این روستا به دوران صفویان باز می گردد و با توجه به اینکه قدمتی طولانی و تاریخی دارد از ارزش بالایی برخوردار می باشد. این روستا در مناطق کوهستانی واقع شده است و می تواند ارزش توریستی بالایی داشته باشد دیدن طبیعت و چشم اندازهای زیبا در این روستا می تواند زیبایی های همدان را بیشتر برای شما نمایان کند.

سفر به روستای ورکانه

نکته ای دیگر که در سفر به روستای ورکانه به آن توجه کنید معماری بناها است این معماری ها نیز ارزش تاریخی دارند و مورد توجه هستند در ساخت اغلب این خانه های روستایی از سنگ و مصالح قدیمی و ساده استفاده شده است ساختار اغلب این خانه ها سنتی و با رعایت معماری دوران رنسانس است که به این بناها ارزش بخشیده است. تجربه سفر به این روستا بسیار لذت بخش و دلنشین است و با سفر به این منطقه از همدان می توانید آرامشی جدید را کسب کنید.

جاذبه های روستا:

در این روستا از جاذبه های بسیار زیادی می توانید دیدن کنید از مهم ترین جاذبه های این روستا می توان به خانه های سنتی با معماری های ویژه آن اشاره نمود ساخت این خانه ها و بناها دارای جذابیت های زیادی است و می تواند برای شما جالب باشد. با وارد شدن به هر یک از این خانه ها می توانید اصطبل هایی را مشاهده کنید که محل نگهداری اسب ها و حیوانات هستند اسب های این مناطق دارای اصالت زیادی هستند و شاید برای اولین بار این اسب ها را از نزدیک ببینید.

روستای ورکانه

از دیگر جاذبه هایی که در سفر به روستای ورکانه می توانید از آن دیدن کنید قلعه مهری خانم است این قلعه یک بنای قدیمی بسیار زیبا است و در کوهپایه های این منطقه ساخته شده است این روستا با وجود چنین جاذبه هایی از دیدنی های همدان به شمار می آید که بسیار دوست داشتنی است. طبیعت این روستا نیز بسیار جذاب و دیدنی است این روستا دارای رودخانه های مختلف و چشمه های آب دائمی است وجود چشمه سارهای گوناگون در این منطقه بسیار مورد توجه است با دیدن هر یک از این جاذبه های طبیعی شما می توانید حال و هوای خودتان را عوض کنید و از زیبایی های این روستا بیشتر دیدن کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو