تعیین جنسیت جنین، آیا با جفت جنین میشود؟

منبع: نی نی بان

145

1399/7/24

21:26


همه ی والدین تمایل دارند که جنسیت جنین را بدانند و این موضوع در کشور ما اهمیت ویژه ای دارد. برای اینکه پدر و مادر بتوانند برای فرزندشان بعد از تولد برنامه بریزند و یا قبل از تولد بتوانند برای فرزندشان لوازم و وسایل مورد نیازش را بخرند بهتر است سونوگرافی تعیین جنسیت انجام دهند .
از آنجا که دانش قبلی در مورد جنسیت جنین می تواند حس کنجکاوی والدین را برآورده و اضطراب را از بین ببرد ، تلاش در تعیین آن قبل از تولد سابقه طولانی دارد. همچنین ممکن است دلیلی برای تعیین جنسیت جنین در هنگام ظن به اختلالات ژنتیکی خاص جنسی وجود داشته باشد. در این مقاله می خواهیم ببنیم آیا رابطه ای بین جنسیت جنین و جفت جنین وجود دارد ؟

جفت جنین چیست؟
جفت برای زنده و سالم نگه داشتن کودک شما در دوران بارداری بسیار مهم است. عضوی است که به پوشش رحم متصل است و اکسیژن و مواد مغذی را به کودک در حال رشد می رساند.

در مورد جفت
جفت عضوی بزرگ است که در دوران بارداری ایجاد می شود. به دیواره رحم متصل می شود ، معمولاً در بالا یا پهلو است. بند ناف جفت را به کودک شما متصل می کند.
خون از مادر از طریق جفت عبور می کند ، اکسیژن ، گلوکز و سایر مواد مغذی را از طریق بند ناف به کودک شما فیلتر می کند. جفت همچنین موادی را که می توانند برای کودک شما مضر باشند فیلتر می کند و دی اکسید کربن و مواد زائد را از خون کودک شما خارج می کند.
جفت تعدادی هورمون تولید می کند که در دوران بارداری مورد نیاز است ، مانند لاکتوژن ، استروژن و پروژسترون. خون مادر را از خون کودک جدا نگه می دارد تا از کودک در برابر عفونت ها محافظت کند. در اواخر بارداری ، جفت برای محافظت از نوزاد پس از تولد ، آنتی بادی عبور می دهد.
الکل ، نیکوتین و سایر داروها و داروها می توانند از جفت عبور کرده و به کودک شما آسیب برسانند.

آیا می توان با جفت جنین تعیین جنسیت کرد؟
از آنجا که دانش قبلی در مورد جنسیت جنین می تواند حس کنجکاوی والدین را برآورده و اضطراب را از بین ببرد ، تلاش در تعیین آن قبل از تولد سابقه طولانی دارد. همچنین ممکن است دلیلی برای تعیین جنسیت جنین در هنگام ظن به اختلالات ژنتیکی خاص جنسی وجود داشته باشد.
در مطالعه ای که بر روی 751 زن باردار انجام شد. در این مطالعه به این نتیجه رسیدند که بین جفت جنین و جنسیت جنین ممکن است رابطه معنا داری وجود داشته باشد و ممکن است یک روش مناسب و مفید برای تعیین جنسیت زودرس جنین در نظر گرفته شود.

تعیین جنسیت جنین
سونوگرافی در دوران بارداری اهداف مختلفی دارد ، اما استفاده ای که اغلب بیشترین توجه را به خود جلب می کند توانایی آن در آشکار کردن جنسیت کودک است.
برخی از والدین آینده نمی توانند صبر کنند تا بفهمند که آیا آنها پسر یا دختر دارند ، در حالی که ترجیح می دهند تا زمان تولد کودکشان صبر کنند و جنسیت را ندانند .سونوگرافی کل برای تشخیص جنسیت جنین نیست و کلا از روز اولی که سونوگرافی اخراع شد هدف تعیین جنسیت نبوده .
برای تعیین اینکه یک زن حامله است یا خیر از آزمایش خون استفاده می شود و در نهایت در مراحل بعدی سونوگرافی انجام می شود .اما تعیین جنسیت و جفت جنین هم می توانند با هم ارتباط داشته باشند و خیلی زودتر از سه ماهگی و 4 ماهگی جنسیت جنین را مشخص کرد .البته این روش روش جاافتاده ای نیست اما می تواند بین جفت جنین و جنسیت جنین ارتباط باشد.
سونوگرافی از امواج صوتی با فرکانس بالا برای تولید تصویری از صفحه کودک در رحم مادر استفاده می کند. این اسکن ها به طور معمول دو بار در دوران بارداری انجام می شود ، اما آنچه در بین هفته های 18 تا 22 انجام می شود ، درصورتی که والدین می خواهند جنسیت نوزاد را تشخیص دهند (متخصص سونوگرافی)

جنسیت کودک از چه زمانی مشخص می شود؟
جنسیت کودک هنگام باروری تخمک مشخص می شود.اینکه یک نوزاد پسر خواهد بود یا دختر ، در زمان بارداری مشخص می شود ، خیلی قبل از اینکه اکثر زنان حتی متوجه باردار شدن خود شوند.
تخمک مادر و اسپرم پدر هر دو دارای کروموزوم های جنسی هستند. تخمک همیشه به یک کروموزوم X کمک می کند و اسپرم بسته به سلول اسپرم می تواند کروموزوم X یا Y را نیز کمک کند.
جنسیت کودک توسط سلول نطفه ای تعیین می شود که ابتدا تخمک را بارور می کند. اگر نطفه حامل کروموزوم X باشد ، نوزاد دختر خواهد بود. اگر نطفه حامل کروموزوم Y باشد ، کودک پسر خواهد بود.
همانطور که گفتیم سونوگرافی برای پیش بینی جنسیت طراحی نشده است.

آیا ضربان قلب کودک شما می تواند جنسیت را پیش بینی کند؟
نه ، ضربان قلب نمی تواند جنسیت کودک شما را پیش بینی کند. افسانه ها و داستان های زیادی از مادربزرگ ها و پدر بزرگ ها در این باره وجود دارد. شاید شنیده باشید که ضربان قلب کودک شما می تواند جنسیت آنها را در اوایل سه ماهه اول پیش بینی کند. اگر بیش از 140 دور در دقیقه باشد ، شما یک دختر بچه دارید. زیر 140 دور در دقیقه ، شما یک پسر دارید.
حقیقت این است که ، قلب کودک شما احتمالاً حدوداً در هفته 6 ام از بارداری شروع به فعالیت و ضربان می کند. حتی می توانید این لرزش نور را بر روی سونوگرافی مشاهده و اندازه گیری کنید. ضربان در دقیقه (bpm) با کندی از 90 تا 110 دور در دقیقه شروع می شود و روزانه افزایش می یابد. آنها تا زمان رسیدن به اوج هفته 9 ، در بین 140 تا 170 دور در دقیقه برای پسران و دختران به طور همزمان افزایش می یابند.
تعداد ضربان قلب جنین هیچ ربطی به جنسیت نداشته و بارها و بارها خلاف آن ثابت شده و خانم هایی که پسر داشته اند ، کودکشان ضربان قلب بالاتری داشته است یا حتی کودک دخترشان ضربان قلب بسیار پایین داشته .
آنچه در این تحقیق در مورد ضربان قلب و جنس کودک شما گفته شده است.

مطمئن ترین روش برای تعیین جنسیت جنین چیست؟
مطمئن ترین روش در حال حاضر همان روش سونوگرافی می باشد .هرچند که در مواقعی ممکن است سونوگرافی اشتباه در بیاید اما معمولا می توان به آن اطمینان کرد و به عنوان روشی دقیق برای تعیین جنسیت روی آن حساب کرد.

چه اتفاقی برای جفت در دوران بارداری می افتد؟
موقعیت طبیعی جفت در دوران بارداری
جفت اغلب در رحم کم رشد می کند اما با کشش رحم به پهلو یا بالا می رود. موقعیت جفت در سونوگرافی 18 هفته ای شما بررسی می شود.
جفت پس از زایمان از بدن شما خارج می شود ، معمولاً حدود 5 تا 30 دقیقه پس از تولد نوزاد. به این مرحله سوم زایمان می گویند.
پس از تولد کودک ، شما همچنان انقباضات خفیف خواهید داشت. برای تحویل جفت باید یک فشار دیگر بدهید. بعضی اوقات شکم شما ماساژ داده می شود یا تزریق اکسی توسین به شما انجام می شود و بند ناف به آرامی کشیده می شود تا به زایمان کمک کند.
اگر سزارین شوید ، پزشک همزمان جفت را برمی دارد.
مهم است که بعد از بارداری کل جفت خارج شود. اگر هر قسمت از جفت داخل آن بماند ، باید از طریق جراحی خارج شود تا از خونریزی و عفونت جلوگیری کند.

چگونه می توان جفت خود را سالم نگه داشت
مهم است که در طول بارداری به طور مرتب به پزشک خود مراجعه کنید تا مشکلات جفت را بررسی کنید.
اگر در حاملگی قبلی با جفت مشکل داشتید یا رحم خود را جراحی کرده اید ، به پزشک خود بگویید.
در دوران بارداری سیگار نکشید ، مشروبات الکلی مصرف نکنید و داروهای غیرقانونی مصرف نکنید زیرا این امر احتمال بروز مشکل در جفت را افزایش می دهد. همیشه قبل از مصرف هر نوع دارو ، از جمله داروهای بدون نسخه ، درمان های طبیعی و مکمل ها ، در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.
اگر هر گونه نگرانی دارید یا اگر تجربه ای دارید با پزشک یا ماما صحبت کنید:
درد شدید شکم یا کمر
خونریزی واژن
انقباضات
هرگونه ضربه به شکم ، به عنوان مثال در اثر سقوط یا تصادف رانندگی

خطراتی که می تواند جفت را تهدید کننده ی زندگی کند
مشکلات مربوط به جفت به طور بالقوه می تواند برای مادر و نوزاد خطرناک باشد:
هنگامی که جفت بیش از حد عمیق در دیواره رحم رشد می کند. این می تواند منجر به از دست دادن خون گسترده در حین یا پس از زایمان شود و می تواند زندگی را تهدید کند.
قطع جفت: وقتی جفت قبل از زایمان از دیواره رحم جدا شود. این می تواند باعث خونریزی شود و به این معنی است که کودک شما تمام مواد مغذی مورد نیاز را دریافت نمی کند. در برخی موارد ، ممکن است زایمان زودرس لازم باشد.
جفت پرایویا: وقتی جفت به طور جزئی یا کامل دهانه رحم را می پوشاند ، دهانه ای که کودک از آن خارج می شود. این وضعیت در اوایل بارداری شایعتر است و اغلب با حرکت جفت بالاتر در رحم با رشد رحم برطرف می شود. اگر جفت نزدیک به زمان زایمان هنوز دهانه رحم را بپوشاند ، انجام سزارین ضروری است.
نارسایی جفت: وقتی جفت در دوران بارداری به درستی کار نمی کند ، کودک را از اکسیژن و مواد مغذی محروم می کند. این می تواند بر رشد کودک تأثیر بگذارد.
جفت حفظ شده: ممکن است جفت پس از زایمان خارج نشود زیرا توسط دهانه رحم مسدود شده یا هنوز به رحم متصل است. این می تواند باعث عفونت شدید یا از دست دادن خون شود ، و می تواند زندگی را تهدید کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو