برای مهار آتش در این منطقه نیروی منابع طبیعی، محیط زیست، نیروی مردمی، بومی بسیجی و انجمن سبزگامان  به منطقه اعزام شدند  اما تا کنون موفق به مهار و اطفا کامل حریق در این منطقه نشدند.

با توجه به شرایط جوی و وزش بادهای پاییزی در این منطقه و صعب العبور بودن موجب شده تا این آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های این منطقه مهار نشود.

 حال با گذشت ۳ روز از این آتش سوزی در منطقه و وزش باد پاییزی این اتش به سرعت در حال نزدیک شدن به کوه دیل است.

 تا کنون گزارشی مبنی بر خسارت وارد شده به این منطقه ارائه نشده است.

 در ادامه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۴۷۹ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان دچار آسیب جدی شده است.

 وی با اشاره به اینکه امسال ۲۸ فقره آتشسوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران رخ داده است، افزود:  آتش سوزی های در مناطقی از جمله  پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داد.

نظری با بیان اینکه  آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران نسبت به مدت مشابه قبل ۳۸درصد افزایش داشته  است، عنوان کرد:   این در حالی است که در سال گذشته ۳۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان در قالب ۱۸ فقره آتش سوزی رخ داده بود.

این مسوول ادامه داد: سال گذشته آتش سوزی در مناطقی از جمله  مناطق بابا کلان، سرآب ننیز، تلخاب شیرین، آبگرمو، خنگ بنار، ریگو، مارین، گناوه، بن پیر، اسپر، کوه وزک، نارک و دیل صورت گرفته بود.

 نظری با بیان اینکه ۹۰درصد از آتش سوزی های امسال در این شهرستان عمدی بوده است، گفت: امسال تنها چهار فقره آتش  سوزی در مراتع انبار شاهی رخ داد که در این آتش سوزی به بیش از ۱۱۳ هکتار از مراتع این منطقه خسارت جدی وارد شد.

وی افزود: همچنین بیش از ۲۵۷ هکتار از منطقه خنگ بنار و کوه گهر این شهرستان امسال طعمه حریق شد که پس از پنج روز مهار شد.

نظری خاطرنشان کرد: بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

امسال برای چندمین بار است که آتش سوزی در ارتفاعات کوه پهن گچساران رخ می‌دهد.