این سازمان در بیانیه‌ای با توجه به شکست شورای امنیت سازمان ملل متحد در تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران روز انقضای این محدودیت‌ها را روزی «بسیار غم‌انگیز و خطرناک برای امنیت دنیا» توصیف کرده است.

«دیوید هریس»، مدیر عامل کمیته یهودیان در بیانیه‌ای گفت: «بله لطف اهمال شورای امنیت سازمان ملل، از روز ۱۸ اکتبر ایران آزاد خواهد بود بدون نقض برجام یا محدودیت‌های سازمان ملل، به صورت قانونی به خرید و فروش سلاح‌های متعارف اقدام کند.»

وی اضافه کرد: «بدون شک، کشورهای همسایه ایران و کشورهای فراسوی خاورمیانه (غرب آسیا) از تبعات شکست آشکار شورای امنیت در انتقاد از ماهیت واقعی رژیم تهران و مهار آن آسیب خواهند دید.»

هریس اضافه کرد: «واقعیت غم‌انگیز این است که ایران امروز به رغم چالش‌های عمده اقتصادی از هر زمان دیگر به عنوان یک بازیگر منطقه‌ای و جهانی خطرناک‌تر است.»

محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران از روز ۱۸ اکتبر به پایان خواهند رسید. تلاش‌های دولت آمریکا برای جلوگیری از انقضای این محدودیت‌ها به شکست منجر شده است.

 قطعنامه آمریکا در شورای امنیت که خواستار جلوگیری از اتمام محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران بود به سرانجام نرسید. آن قطعنامه که روز ۲۵ مرداد به رأی گذاشته شد با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق (آمریکا و جمهوری دومینیکن) و ۲ رأی مخالف (روسیه و چین) رد شد.

دولت آمریکا بعد از شکست در جلوگیری از منقضی شدن این محدودیت‌ها علیه ایران تلاش کرد تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را احیا کند.

در این راستا، «مایک پامیئو»، وزیر خارجه آمریکا روز ۳۰ مرداد اعلام کرد واشنگتن رسماً خواستار بازگشت این تحریم‌ها علیه ایران از از نیمه شب ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) به وقت گرینویچ شده است.

این تلاش آمریکا هم با مخالفت ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت روبرو شد که اعلام کردند واشنگتن از توافق هسته‌ای برجام خارج شده و قادر نیست از مفاد این توافق و قطعنامه تأییدکننده آن (۲۲۳۱) برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند.