درگیری گیلانی ها با کرونا خانوادگی شده است

منبع: برترین ها

54

1399/7/25

02:01


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی استان نیز در حال افزایش است، گفت: متاسفانه بالغ بر ۵۰ درصد مردم ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را جدی نمی گیرند.

ایسنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی استان نیز در حال افزایش است، گفت: متاسفانه بالغ بر ۵۰ درصد مردم ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را جدی نمی گیرند.

دکتر ارسلان سالاری در گفت وگو با خبر شبکه باران، با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۳۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، اظهار کرد: طی سه ماه گذشته بیماران بستری گیلان بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ متغیر بوده و روند کاهشی نداشتیم.

وی از بستری شدن روزانه ۵۰ تا ۷۰ بیمار جدید کرونایی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: ترخیص روزانه بیماران کرونایی بهبودیافته نیز همین تعداد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی استان نیز در حال افزایش است، گفت: بیشترین عامل ابتلای گیلانی ها به کرونا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است و متاسفانه بالغ بر ۵۰ درصد مردم ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را جدی نمی گیرند.

سالاری، حضور در اماکن سربسته، استفاده از وسائط نقلیه عمومی، حضور در ادارات و رفتن به بازارهای محلی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی را موجب مبتلا شدن به کرونا دانست و عنوان کرد: متاسفانه درگیری افراد با کرونا به سمت خانوادگی و خوشه ای می رود و یک فرد آلوده کلیه اطرافیان خود را مبتلا می کند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله دو متری افراد در فضاهای باز، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در کلیه فضاها الزامی است، اما متاسفانه مردم در فضاهای باز نه تنها ماسک نمی زنند، بلکه فاصله دو متری را نیز رعایت نمی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به تعطیلی جمعه و شنبه، یادآور شد: اولین توصیه به هموطنان پرهیز از سفرهای غیر ضروری به گیلان است، اما در صورت لزوم حتما از حضور در اماکن شلوغ خودداری کنید و ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرید.

سالاری، با بیان اینکه مراسم عزاداری ماه صفر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود، اضافه کرد: برگزاری مراسم در فضاهای سربسته ممنوع است و مردم مدت زمان حضور خود در اجتماعات عزاداری را کم کنند و حتما ماسک بزنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو