ضیاالدین خالقی و چند اثر آماده انتشار / شعرهای کلاسیک 30 سال کتاب می‌شود

109

1399/7/25

10:56


ضیاالدین خالقی پنج کتاب متشکل از سه مجموعه شعر، کتاب اشعار کلاسیک و ترجمه شعرهای گیلکی را تا سال آینده منتشر می‌کند.

ضیاالدین خالقی و چند اثر آماده انتشار / شعرهای کلاسیک 30 سال کتاب می‌شود

سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: ضیاالدین خالقی شاعر، نویسنده و منتقد ادبی، با این توضیح که سه مجموعه شعر آماده انتشار دارد به هنرآنلاین گفت: این سه کتاب مربوط به دو دهه اخیر، دهه‌های 80 و 90 است. اشعار سه مجموعه سپید و درصد کمی هم نیمایی هستند و محتوا و مضامین اجتماعی، فلسفی و عاشقانه را دربر می‌گیرند. 

او با بیان این‌که هر شاعری در دهه‌های مختلف به‌اصطلاح پوست‌اندازی و به نوعی تغییر می‎کند، افزود: این سه مجموعه پشتوانه کتاب‌های قبلی مرا دارد ولی با تغییراتی همراه است. در نوع نگاه و زبان نزدیکند ولی تفاوت‌هایی هم دارند.

خالقی که تصمیم دارد یک کتاب از مجموعه شعرهای کلاسیک شامل غزل، رباعی و دوبیتی منتشر کند، اظهار داشت: این اشعار که مربوط به سی سال گذشته است را جمع‌آوری کردم و حدود 100 صفحه شده است. ترجمه شعرهای کوتاه گیلکی‌ام به فارسی نیز منتشر خواهد شد. این پنج کتاب تا سال آینده به مرور نشر می‌یابند.

او که بیش از 10 سال است کتاب جدیدی منتشر نکرده است، ادامه داد: متاسفانه اوضاع و شرایط کتاب و کتاب‌خوانی خوب نیست و از کتاب شعر هم استقبال نمی‌شود. در نتیجه انگیزه برای انتشار کتاب کم می‌شود.

خالقی این روزها به عنوان نویسنده رادیو فرهنگ با برنامه "شعر شبانه" و "ققنوس" همکاری دارد.

"رویایی به رنگ آتش و آب"، "سیب اتفاقی است که می‌افتد"، "بارانی از پریشانی یال"، "سمبولیزم به روایت امروز"،  "دلشوره‌های من و خاک کاغذی" و گزیده‌اشعار "به رنگ باران نوشتم" و "شیراز نام دیگر من است" از جمله کتاب‌های منتشر شده او محسوب می‌شوند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو