بدیهی است که مصرف آب شما بسته به سبک زندگی شما تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر زیاد ورزش می‌کنید، ممکن است لازم باشد هر روز آب بیشتری بنوشید. اما هر چه کمتر آب بنوشید احتمال بروز اختلالات در شما بیشتر است:

سردرد

آیا از سردرد‌های مکرر رنج می‌برید؟ این مسئله سلامتی آزار دهنده ممکن است به دلیل عدم نوشیدن آب کافی باشد. طبق یک مطالعه، نوشیدن آب اغلب روش خوبی برای درمان سردرد است. محققان حتی به کسانی که از میگرن رنج می‌برند توصیه می‌کنند قبل از انتخاب راه حل‌های دیگر با تهاجم بیشتر مانند مصرف دارو، میزان مصرف آب خود را بررسی کنند.

لب‌های خشکیده و ترک خورده

لب‌های خشکیده فقط ناشی از سرما، باد یا آفتاب نیستند. کمبود آب بدن در حقیقت یکی از دلایل اصلی آن است. علاوه بر استفاده منظم از مرهم، حتماً آب زیادی بنوشید.

مشکلات فشار خون

درست است که برخی از شرایط قلبی می‌توانند باعث مشکلات فشار خون شوند، اما کمبود آب بدن نیز می‌تواند. تحت شرایط خاص منجر به مشکلات فشار خون شود.

ضعف عضلات

آب فقط بدن شما را آبرسانی نمی‌کند، بلکه به ماهیچه‌های شما انرژی لازم برای عملکرد صحیح را می‌دهد. وقتی به اندازه کافی آب نمی‌نوشید، عضلات ضعیف می‌شوند.

تحریک پذیری

کمبود خواب، استرس و گرسنگی تنها دلایل تحریک پذیری نیستند. افرادی که به اندازه کافی آب نمی‌نوشند، تحریک پذیر هستند. این پدیده حتی در زمستان که مردم کمتر به میزان کافی آب می‌نوشند بیشتر دیده می‌شود.

مشکلات بهداشت دهان و دندان

اگر هر روز به اندازه کافی آب نمی‌نوشید، می‌تواند بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر بگذارد. هنگامی که کمبود آب دارید، بزاق شما که تا حد زیادی از آب تشکیل شده است، کاهش می‌یابد. خطر ابتلا به عفونت دهان و حفره شما افزایش می‌یابد، زیرا بزاق کافی برای شستشوی مناسب دهان ندارید.