به گزارش کمیسیون بهداشت محلی ، تقریبا تمامی ساکنان شهر « چینگ دایو » واقع در استان « شاندونگ » در شرق چین پس از مبتلا شدن نزدیک به ۱۲ نفر در این منطقه در روز یکشنبه این هفته ، مورد آزمایش قرار گرفتند.

اولین موارد ابتلا در این شهر ساحلی به صورت خوشه ای از بیمارستان قفسه سینه که شماری از بیماران کرونایی بازگشتی به چین بستری شده بودند ، گزارش شد و کار گرفتن آزمایش اسید نوکلئیک در سطح شهر فورا آغاز شد.

« شویه چینگ گوا » معاون شهردار چینگ دایو امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که  تاکنون بیش از ۱۰ میلیون و ۱۶۰ هزار نمونه آزمایش جمع آوری شده که نتایج کرونا همه آنها منفی بوده است.

عفونت هایی که سبب شد تا کرونا یک بار دیگر پس از نزدیک به ۲ ماه در این شهر شایع شود ، ظاهرا به دلیل ضعف در ضد عفونی کردن برخی از اتاق های این بیمارستان باعث ابتلای این ۱۲ نفر شده است و به دنبال آن دو نفر از مسوولان بهداشتی از جمله رییس این بیمارستان برکنار شدند.

کمیسیون ملی بهداشت چین در بیانیه ای به همه مردم اعلام کرده است که با نزدیک شدن فصل زمستان حتی الامکان مراقب مسایل بهداشتی بوده و همچنان تا حد امکان از ماسک استفاده کنند.

همچنین امروز اعلام شد که یکی از خدمه بخش بیمارستانی در استان گوانگ دونگ در جنوب چین نیز به دلیل ارتباط با بیمارانی که از خارج به چین بازگشته اند ، به کرونا مبتلا شده و تحت درمان قرار گرفته است.

چین در طول دو ماه گذشته با قرنطینه و تدابیر سخت محدود کننده موفق به مهار ویروس به طور کلی در سطح کشور شده است و موارد ابتلا مربوط به کسانی است که از کشورهای دیگر به چین باز می گردند و عمده آنها شهروندان چینی مقیم کشورهای دیگر هستند.

همه کسانی که به چین بازمی گردند باید دستکم دو تا سه بار در یک دوره ۱۴ روز قرنطینه تحت آزمایش کرونا قرار بگیرند و در این مدت حتی حق خروج از اتاق هایی که عمدتا در برخی از هتل ها برای آنها اختصاص یافته است ، ندارند و هزینه های ذی ربط را نیز شخصا متقبل می شوند.