بر اساس تحیل مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکاٰ بیش از ۱۱۴ هزار آمریکایی بین ماه‌های مه تا آگوست به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که ۲۴ درصد آنها را لاتین تبارها تشکیل می‌دهند این در حالی است که لاتین تبارها ۱۸ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر در حالی که سیاه‌پوستان تنها ۱۲.۵ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند اما تقریبا ۱۹ درصد از قربانیان کرونا طی بازه چهار ماه مذکور سیاه‌پوست بودند.

این آمارها نشان می‌دهد که ۵۱ درصد قربانیان کرونا در آمریکا مربوط به غیر لاتین تبارهای سفیدپوست آمریکایی است. این در حالی است که سفید پوستان غیر لاتین تبارٰ ۷۶ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» طی روز گذشته با ابتلای دستکم ۶۰ هزار و ۷۶ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به هفت میلیون و ۹۱۶ هزار و ۱۱۸ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در روز گذشته، دست‌کم ۹۷۶ نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۱۶ هزار و ۸۵۸ نفر برسد.