علی لاریجانی، جدی‌ترین رقیب جلیلی در ۱۴۰۰؟

منبع: برترین ها

33

1399/7/26

09:05


8 ماه دیگر موعد ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرا می رسد و از همین حالا صف بلندبالایی از چهره های اصولگرا تشکیل شده که مرتصد کاندیداتوری هستند. اما کارشناسان سیاسی معتقدند «بسیاری از چهره های حاضر در این صف را نباید جدی گرفت، با این وجود اصولگرایان باید برای کم کردن تعداد نامزدها تلاش جدی کنند».

نامه نیوز: 8 ماه دیگر موعد ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرا می رسد و از همین حالا صف بلندبالایی از چهره های اصولگرا تشکیل شده که مرتصد کاندیداتوری هستند. اما کارشناسان سیاسی معتقدند «بسیاری از چهره های حاضر در این صف را نباید جدی گرفت، با این وجود اصولگرایان باید برای کم کردن تعداد نامزدها تلاش جدی کنند».

سیدحسین نقوی حسینی درباره مطرح شدن ریاست علی اکبر ولایتی بر ساختار تشکیلات انتخاباتی اصولگرایان گفت: جریان اصولگرایی برای رسیدن به وحدت نیازمند شیخوخیت است بنابراین حضور یک شخصیت با نفوذ کلام در محوریت این جریان ضروری به نظر می رسد تا او نخ تسبیح شود و همه جریانهای اصولگرا را در یک ائتلاف کنار هم بیاورد.

وی با اشاره به کثرت علاقمندی شخصیت های سیاسی اصولگرا برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری افزود: نام ها خیلی بیشتر از آنی که امروز می شنویم، خواهند شد. آقای ولایتی علاوه بر ارتباط نزدیک با جریان سنتی، مورد قبول اغلب جریانات اصولگرا است و با توجه به آنکه خودش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیست می تواند نقش محوریت را در این جریان ایفا کند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره اخبار مربوط به انصراف سیدابراهیم رئیسی از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: براساس صبحت هایی که شده، آقایان رئیسی و قالیباف در جایگاه های کنونی خودشان ادامه کار می دهند و احتمالا وارد انتخابات ریاست جمهوری نمی شوند.

وی با اشاره عدم نامزدی قالیباف و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری افزود: آقای جلیلی در سال 92 نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود و 4 میلیون رأی کسب کرد بنابراین او نسبت به سایرین موقعیت بهتری دارد که نامزد نهایی اصولگرایان شود. ضمن آنکه اغلب جریانات سیاسی اصولگرا نیز موافق آقای جلیلی هستند یا حداقل مخالفتی درباره او ندارند.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه علی لاریجانی یک رجل سیاسی است، اظهار کرد: او در زمان ریاست مجلس نشان داد که منافع ملی کشور را در عرصه بین المللی خوب می شناسد و با مسائل و موضوعات داخلی آشنا است. با این اوصاف او اگر بتواند توافق اصلاح طلبان و مستقلین را در حمایت از خود به دست بیاورد و پایگاه اصلی رأی را مدیریت کند، قطعا جدی ترین رقیب آقای جلیلی در صحنه انتخابات 1400 خواهد بود.

نقوی درباره سایر شخصیت های مدعی کاندیداتوری در انتخابات 1400 گفت: سایر اسامی که مطرح می شوند موقعیت اجتماعی و سیاسی خوبی برای رقابت ندارند. مگر اینکه یک نامزد جوان خواه اصولگرا یا اصلاح طلب بتواند مثل احمدی نژاد در سال 1384 معجزه کند و معادلات صحنه را به نفع خود تغییر دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو