مکان های گردشگری شهر آنکارا در ترکیه

منبع: نوداد

63

1399/7/26

10:37


شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه محسوب می شود. این شهر پس از استانبول دومین شهر بزرگ این کشور است.

بناهای تاریخی و توریستی بسیار زیادی در این شهر قرار گرفته است که بیشتر کسانی که به وسیله تور به شهر آنکارا سفر می کنند می توانند از راهنمای تورشان درخواست کنند که علاوه بر بازدید از آن ها توضیحاتی هم در مورد تاریخ هر کدام از این جاذبه ها بدهد، البته کسانی نیز هستند که خودشان به تنهایی به مسافرت می روند و فقط با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در شهر مقصد اقدام به گردشگری می کنند که هر دو حالت تجربه های بسیار خوبی را برای مسافران رقم خواهد زد. آنکارا را می توانید در یک سفر یک روزه به صورت کامل بازدید کنید و اگر هم خواستید اقامت طولانی مدت داشته باشید این شهر گزینه مناسبی می تواند باشد. شما می توانید در یک سفر یک روزه اکثر جاذبه های آنکارا را ببینید، چرا که بیشتر مکان های تاریخی در فاصله ۵ دقیقه ای از یکدیگر قرار دارند. در این مطلب به معرفی برخی از جاذبه های این شهر می پردازیم.

دریاچه موگان

دریاچه موگان دریاچه بسیار کوچکی واقع در قسمت جنوب شهر گل باشی است، شهر گل باشی در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب آنکارا قرار گرفته است و به علت زیبایی بی نظیریش به یک مکان توریستی و پرطرفدار برای تفریح مبدل شده است. این دریاچه زیبا دارای ۶۱/۵ کیلومتر مربع مساحت است و یک بزرگراه در امتداد ساحل شرقی آن درست شده و همچنین متوسط عمق دریاچه به ۵ متر می رسد. در قسمت ساحلی این دریاچه رستوران ها و مکان های کمپینگ و ماهی گیری برپا شده اند. صید خرچنگ در این دریاچه به میزان بسیاری رواج دارد. در سال ۲۰۰۱ میلادی مکان تفریحی به نام پارک موگان به مساحت ۶۰۱۸۷۹ متر مربع در ساحل غربی دریاچه ساختند و ۲۰۳۶۵۰ متر مربع از آن جهت حفاظت از پرندگان آبزی در حال منقرض شدن انتخاب شد. این دریاچه از جمله جاذبه های گردشگری شهر آنکارا به شمار می رود که شما با طبیعت در کشور ترکیه سرو کار دارید.

 قلعه آنکارا

این قلعه بر روی تپه ای در محله اولوس قرار گرفته است و چشم انداز بسیار خوبی را از شهر آنکارا برای شما فراهم خواهد آورد. قلعه آنکارا ارگ قرون وسطایی است که بیشتر از هزار سال پیشینه دارد. ورودی اصلی قلعه در نزدیکی برج ساعت قرار گرفته است. قلعه آنکارا از چند بنای تاریخی تشکیل شده است که در بعضی از آنها فروشگاه های صنایع دستی، کافه، رستوران و گالری هایی درست شده است. با بالا رفتن از پله ها و رسیدن به بالای دیوراهای قلعه می توانید یک منظره پانوراما نسبت به شهر آنکارا ببینید. قلعه آنکارا از مشهور ترین جاذبه های گردشگری شهر آنکارا به شمار می رود.

عبادتگاه آگوستوس

این پرستشگاه که در کنار مسجد حاجی بایرام واقع شده است، در قرن یکم میلادی بنا شده است. سالم ترین سنگ نوشته بر جای مانده از شرح حال زندگی و جنگ های آگوستوس نخستین امپراطور روم که به دست خود وی نوشته شده ، بر روی دیوارهای این معبد حکاکی شده است.

آکواریوم آکوا وگا آنکارا

در این آکواریوم بزرگ و زیبا انواع جانوران دریایی، ماهی ها، کوسه ها، لاک پشت ها، اسب های دریایی، خارتنان و گیاهان دریایی در یک تونل بزرگ به نمایش درآمده اند. ورودی این پارک ۱۵ لیره است و مرکز خرید و فوت کورت بزرگی در ساختمان آن قرار دارد.

موزه جنگ استقلال

موزه جنگ استقلال که در میدان اولوس قرار دارد، از مکان هایی است که نخستین نشست بزرگ ملی کشور ترکیه در آنجا برگزار شده و تمامی حادثه های جنگ استقلال ترکیه در سال های ۱۹۲۲تا۱۹۲۱ با استفاده از عکس و مجسمه ها به نمایش عموم درآمده است. مجسمه مومیایی رئیس جمهورهای پیشین این کشور هم در این موزه به چشم می خورند. این موزه به عنوان یکی از با نفوذترین جاذبه های گردشگری شهر آنکارا شناخته می شود.

موزه تمدن آناتولی در آنکارا

از دیگر دیدنی های گردشگری و توریستی شهر آنکارا می توانیم به موزه تمدن آناتولی اشاره کنیم که در آن آثار هنری بر جای مانده از تمدن آناتولی را به نمایش کشیده اند. قدیمی ترین اثر هنری موجود در این موزه به دوره پالئولیتیک باز می گردد. موزه تمدن آناتولی که مهمترین و بزرگ ترین موزه کشور ترکیه به شمار می رود، در سال ۲۰۰۲ میلادی به عنوان بهترین موزه قاره اروپا انتخاب شد. این موزه به دو بخش تقسیم بندی می شود که هریک دوره ای خاص از تمدن عثمانی ها را به نمایش گذاشته است. ورودی موزه ۱۵ لیره و از نوامبر ۲۰۱۲ قسمتی از موزه برای بازسازی تعطیل شده است.

موزه هوانوردی شهر آنکارا

این موزه در محله اتیمسگات قرار گرفته است و آثار هنری، اشیا صنعت هواپیمایی، موشک ها و تعدادی هواپیمای میگ مربوط به جنگ جهانی دوم را نشان می دهد. ورودی این موزه ۵ لیره است و از ساعت 9 صبح تا 16 عصر باز است.


شما می توانید جهت ترجمه مدارک به ترکی به سایت شرکت مهاجرتی شایان مراجعه کنید.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو