اعلام واگذاری خانه تاریخی یزدی ها به سرمایه گذار بخش خصوصی

منبع: همگردی

72

1399/7/26

10:45


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، واگذاری خانه تاریخی یزدی ها به سرمایه گذار بخش خصوصی صورت گرفت.

قضیه چیست؟

علیرضا خزائلی با اشاره به واگذاری خانه یزدی ها به بخش خصوصی تصریح کرد: به منظور احیا و بهره برداری بهینه از بناهای ارزشمند تاریخی با کاربری مناسب، خانه تاریخی یزدی ها واقع در خیابان مولوی پس از طی فرآیند اداری و مراحل قانونی تحویل و عقد قرارداد واگذاری به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: این بنا مطابق با تشریفات مزایده شماره 343/98 مورخ 1398/9/10 با حضور نمایندگان صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور و این اداره کل به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد، پس از تأیید طرح مطالعاتی سرمایه گذار توسط تیم نظارت و مرمت و تجهیز بنا، در بازه زمانی شش ماهه، این خانه تاریخی درنهایت با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به بهره برداری می رسد.

این مسئول بیان کرد: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی با مشارکت صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی از رویکردهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای حفاظت و بهره برداری بهینه از این آثار است، در همین راستا نیز تاکنون مجموعه سعدالسلطنه، گراند هتل و حمام تنکابنی در قزوین از این طریق واگذار شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین تأکید کرد: خانه تاریخی یزدی ها واقع در خیابان مولوی کوی صالحیه از بناهای ارزشمند متعلق به دوره قاجار در قزوین است که در تاریخ 1389/11/17 با شماره 29892 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

اعلام واگذاری خانه تاریخی یزدی ها به سرمایه گذار بخش خصوصی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو