سایت خبری عصرجنوب نوشته بود: کاربران رسانه‌های اجتماعی مدعی شده‌اند این کودک ۱۱ ساله پس از وارد شدن به این چالش، از شدت اضطراب و پس از خروج از منزل دچار ایست قلبی شده و جان باخته است.  

قرار بود تکنولوژی به آرامش جان افراد بشر تبدیل شود اما ظاهرا در مواقعی و با سود جویی برخی به بلایی برای جان افراد حساس و گاه ناآگاه تبدیل شده است.

بعد از چالش نهنگ آبی که در چند سال گذشته نوجوانان را تحت تاثیر قرار می داد و به نوعی با مسخ کردنشان آنها را تشویق به گرفتن جان خود می کرد در تحولی نوین جای خود را به زشت سیرت و صورتی به نام مومو داده است.

در سال 2016، یک هنرمند و مجسمه ساز جاه طلب معاصر، ذهنیت جدید وهم آور خود را به جهانیان نشان داد: مادر پرنده. چهره ای زیبا و زنانه با چشمان بر آمده به حدی که در شرف دور شدن هستند و همچنین لبخندی که جوکر به آن حسادت می ورزد، موهای نامرتب و … تصویر واقعا ترسناک است، حتی در بی عاطفه ترین فرد احساسات را بر می انگیزد.

مومو یک زن ترسناک است و در حقیقت یک عروسک ژاپنی است ، که در حساب اینستاگرامش قرار گرفته است اما پس از اینکه به عنوان یک چالش خودکشی رواج یافت ، این عروسک در پروفایل کسی که با شماره های مختلف با شما تماس میگیرد قرار می گیرد.

بعد از فروکش کردن ماچرای نهنگ آبی چالش جدیدی در اپلیکیشن فیس بوک و واتس آپ ایجاد شده به نام مومو که تصویری ترسناک از یک زن است.

طبق گزارش دیلی میل، یک بازی آنلاین جدید و ترسناک و البته بسیار خطرناک در واتس آپ در هفته های اخیر در دنیا همه‌ گیر شده و جان نوجوانان را تهدید می‌کند و خانواده ها نگران هستند که مانند نهنگ آبی منجر به مرگ و خودکشی زیادی شود.

مومو با ارسال فرامینی و تصاویر خشونت به کاربر شروع می شود و در صورت عدم امتناع از رعایت قوانین بازی، کنترل کننده می ترسد.

چالش مومو تصویری ترسناک از زنی با ویژگی های گروتسک و برآمدگی چشم است که احتمالاً بر گرفته از کار هنرمند ژاپنی Midori Hayashi است (هایاشی هیچ ارتباطی با بازی ندارد).

این بازی در اپلیکیشن واتس آپ گسترش پیدا کرده و به این صورت است که مرحله اول شماره تماسی به صورت ناشناس ، کاربران را به چالش دعوت کرده و آنها را تحریک می‌کند تا به مومو یک پیام ارسال کند.