اعتراض الحشدالشعبی به حزب دموکرات عراق

منبع: برترین ها

133

1399/7/26

11:20


روز گذشته هواداران سازمان الحشد الشعبی عراق برای برگزاری تظاهراتی به علیه اهانت اخیر «هوشیار زیباری» وزیر پیشین دارایی به این سازمان دفاع مردمی فراخوان دادند.

خبرگزاری ایرنا: روز گذشته هواداران سازمان الحشد الشعبی عراق برای برگزاری تظاهراتی به علیه اهانت اخیر «هوشیار زیباری» وزیر پیشین دارایی به این سازمان دفاع مردمی فراخوان دادند.

 این فراخوان خواهان برگزاری تظاهرات گسترده ای در برابر مقر حزب دموکرات کردستان عراق در مرکز بغداد در محکومیت اظهارات اخیرزیباری از مسئولان ارشد این حزب علیه الحشد الشعبی شده است.

ورود هواداران الحشد الشعبی به دفتر حزب دموکرات در بغداد

در این فراخوان آمده است: ما هواداران و یاران الحشد الشعبی در قبال این اهانت سکوت نخواهیم کرد و در نزدیک میدان «التحریات» در منطقه «الکراده» که مقر حزب دموکرات کردستان عراق در آنجا قرار دارد، تظاهرات خواهیم کرد.

پیشتر «عادل الکرعاوی» سخنگوی رسمی «جنبش انصارالله الأوفیا» عراق از تصمیم سازمان «الحشد الشعبی» برای شکایت علیه زیباری و نیز برگزاری تظاهراتی اعتراض‌آمیز به خاطر اهانت وی به این سازمان خبر داده بود.

الکرعاوی تصریح کرده بود که سازمان الحشد الشعبی قصد شکایت قضایی علیه زیباری بعد از اهانت وی به این سازمان و خدشه وارد کردن به وجهه آن دارد.

وی گفته بود که هواداران و حامیان الحشد الشعبی آماده تظاهراتی گسترده در اعتراض به سخنان اهانت‌آمیز زیباری می‌شوند.

واکنش انتقادی مسئولان، سیاستمداران، شخصیت‌ها و گروههای مقاومت عراق به اهانت اخیر زیباری از دو روز پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

زیباری پیشتر در یک مصاحبه تلویزیونی با اهانت به نیروهای بسیج مردمی عراق مدعی شده بود که "حمله گروههای عراقی به پایگاه‌های آمریکا در اربیل به این دلیل است که آنها اقلیم کردستان را نزدیک [متحد] آمریکا می‌دانند و این گروهها همانطور که داعش به بغداد و اربیل حمله می‌کرد، به اینها حمله می‌کنند".

در پی اهانت زیباری به الحشد الشعبی، پارلمان عراق روز چهارشنبه شاهد تنش و درگیری لفظی گروهی از نمایندگان بود و این امر باعث شد که جلسه به زمان دیگری موکول شود.

"حسن الکعبی" معاون اول رییس پارلمان عراق در جلسه پارلمان از زیباری خواست که به خاطر اظهارات توهین‌آمیزش به الحشد الشعبی عذرخواهی کند.

«ابوآلاء الولائی» دبیرکل «گردان‌های سید الشهداء» (ع) عراق نیز در توئیتی سخنان اهانت‌آمیز زیباری را به شدت محکوم کرد.

در همین راستا، کاربران عراقی نیز با راه‌اندازی هشتکی در شبکه توییتر به طور گسترده اهانت زیباری به سازمان الحشد الشعبی را محکوم کردند که این هشتک در عراق ترند شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو