«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر درباره امکان توافق با ایران خیالبافی کرده و گفته چنانچه در انتخابات سوم نوامبر به پیروزی برسد، ایران نخستین کشوری خواهد بود که او او تماس خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر «میکن» واقع در ایالت جورجیا گفت: «من از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار دولت قبل با ایران خارج شدم. 150 میلیارد دلار به ایران دادیم که آنها برای تروریسم مصرف کردند. 1.8 میلیارد دلار پول نقد دادیم. من تمامش کردم.»

ترامپ یکبار دیگر خیالبافی‌های روزهای گذشته خود درباره توافق با ایران در صورت پیروزی در انتخابات را تکرار کرد: «اگر برنده شوم اولین تماس تلفنی من از طرف رئیس [جمهور] ایران خواهد بود و خواهد گفت بیا توافق کنیم.»

ترامپ گفت: «اقتصاد آنها الان دچار آشوب است. تولید ناخالص داخلی آنها 27 پرصد افت پیدا کرده. تا حالا همچین چیزی نشنیده‌ام. ما این را نمی‌خواهیم. می‌خواهیم عملکرد خوبی داشته باشند ولی آنها هیچ‌وقت نمی‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند.»

ترامپ در جای دیگری از اظهاراتش بار دیگر تکرار کرد که آمریکا در ازای 150 میلیارد دلاری که در قالب برجام به ایران داده چیزی نصیبش نشده است. 

ادعاهای ترامپ در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده‌اند هر گونه مذاکره با آمریکا تنها در صورت بازگشت این کشور به برجام و تنها در چارچوب مذاکرات مرسوم در این توافق صورت خواهد گرفت.

ترامپ اردیبهشت‌ماه سال 1397 از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد. او در آن زمان وعده می‌داد به زودی ایران آمادگی خود را برای مذاکره بر سر آنچه به گفته او «توافقی بهتر» خوانده می‌شد اعلام خواهد کرد.