«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه شنبه‌شب طی تماس‌های تلفنی جداگانه با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی خود گفت‌وگو کرد.

شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» گزارش داد که لاوروف در این تماس‌ها با «جیحون بایرام‌اف» و «زهراب مناتساکانیان» درباره تحولات منطقه قره‌باغ کوهستانی و درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان رایزنی کرده است.

تماس تلفنی امشب لاوروف با بایرام‌اف و مناتساکانیان در حالی صورت گرفته است که آن‌ها جمعه گذشته با هدف دست‌یابی به آتش‌بس، بیش از ده ساعت در مسکو گفت‌وگو کردند و نتیجه آن، توافق بر آتش‌بس انسانی بود که طرفین یکدیگر را به نقض آن متهم کرده‌اند.

بنا بر بیانیه وزارت خارجه روسیه، وزیر خارجه این کشور بر اهمیت مستمر بیاینه‌مشترک رؤسای جمهور روسیه، آمریکا، فرانسه تأکید کرده و خواستار پایبندی باکو و ایروان به بیانیه سه‌جانبه روسیه، آذربایجان ارمنستان شد که خواهان توقف کامل درگیری‌هاست.

درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان وارد بیست و یکمین روز خود شده است و طی این مدت ده‌ها نفر کشته یا زخمی شده‌اند.

دادستانی کل جمهوری آذربایجان امروز شنبه اعلام کرد که در حمله موشکی ارمنستان به شهر گنجه، دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان، ۱۵ غیرنظامی کشته شده و ۴۸ تن دیگر زخمی شده‌اند