تقویت موی سر با روش های طبیعی و مفید

تقویت موی سر با روش های طبیعی و مفید


منبع: آرگا

150

1399/7/27

13:39


هر شخصی مخصوصا خانم ها خواهان موهای براق، خوش حالت و پرپشت هستند. بهترین راه تقویت موی سر و درمان آسیب های وارده بر آن، استفاده از روش های طبیعی و خانگی است. در ادامه این مطلب شما را با ماسک های طبیعی تقویت موی سر آشنا می سازیم که برای رشد سریع موها بسیار مفید هستند.

تقویت موی سر با روش های طبیعی و مفید

بعضی از ماسک موهایی که در داروخانه ها برای بهبود آسیب های وارده بر مو و همچنین تقویت موی سر به فروش می رسند، مشکل مو را حل می کنند ولی قیمت های بسیار بالایی هم دارند. در اینجا ما به شما ماسک موهای خانگی و طبیعی را، پیشنهاد می کنیم که هم مقرون به صرفه هستند و هم با استفاده مداوم از آن ها شاهد اثرات اعجاب انگیزشان خواهید بود.

ماسک های تقویت موی سر

ماسک های طبیعی و گیاهی بهترین راه برای تقویت مو سر و همچنین پرپشت کردن آن هستند. در این مطلب میخواهیم شما را با چند ماسک طبیعی تقویت مو معجزه آسا آشنا کنیم.

تقویت مو با ماسک خانگی

ماسک موی تقویتی جعفری و روغن زیتون

۲ قاشق غذاخوری جعفری ساطوری شده را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ترکیب کرده و ریشه های مو را با آن ماساژ دهید. سپس موها را با با نایلون بپوشانید و بعد از ۲ ساعت موهایتان را آبکشی کنید.

ماسک مو تقویت کننده طبیعی

ماسک قهوه و نخود بسیار عالی

مواد لازم

  • ۲ قاشق غذاخوری نخود خام کوبیده شده
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه
  • ۲ عدد زرده تخم مرغ
  • ۱ قاشق غذاخوری حنا
  • ۱ قاشق غذاخوری سدر
  • روغن زیتون

همه مواد را مخلوط کنید. روغن زیتون را اضافه کنید تا حدی که مواد خیلی غلیظ نباشند. سپس بر روی موهای تمیز، ابتدا ریشه های مو و بعد ساقه ها را به این مواد آغشته کنید. موهای سر را با نایلون بپوشانید و بعد از ۴ الی ۶ ساعت آبکشی کنید. این ماسک ظبیعی هم برای تقویت مو سر و هم موجب ضخیم تر شدن آن می شود و تاثیر شگفت آوری بر رویش و پرپشت کردن موها دارد. از این ماسک هفته ای یک الی دوبار استفاده کنید.

ماسک تقویتی مو با تخم مرغ

ماسک کتیرا و روغن زیتون معجزه آسا

کتیرای اصل را از عطاری تهیه کنید. سپس آن را یک شبانه روز در ظرف حاوی آب داغ قرار دهید تا کتیرا نرم و باز شود. بسته به حجم موها از روغن زیتون و کتیرا به یک نسبت مخلوط کنید. در مخلوط یک الی دو زرده تخم مرغ اضافه کنید. ابتدا ریشه های مو و بعد ساقه ها را به این مخلوط آغشته کنید. این ماسک موهای ریخته شده شما را می رویاند.

بهتر است که به اندازه مصرفتان، کتیرا را باز کنید. اگر کتیرای باز شده شما اضافه آمد، آن را در ظرفی شیشه ای و در یخچال نگهداری کنید.

ماسک خانگی تقویت کننده مو

ماسک گل بابونه

در ظرفی نیم لیتر آب سرد و ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری سر پر، گل بابونه بریزید. وقتی که آب بجوش آمد، حرارت را کم کنید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه حرارت را خاموش کنید. بعد از خنک شدن مایع، آن را از صافی رد کنید. سپس پوست سر و موها را به این مایع آغشته کنید و موها را با حوله بپوشانید.  بعد از ۲الی ۳ ساعت، آبکشی کنید. ماسک تقویت موی سر گل بابونه شوره خشک و چرب سر را رفع و موها را نیز درخشان و روشن می کند.

ماسک موی تقویتی گل بابونه

ماسک شنبلیله برای تقویت موی سر

شنبلیله را خوب ساطوری کنید. سپس شنبلیله ساطوری شده را در پارچه ای بریزید و آب آن را با فشردن پارچه بگیرید. آب شنبلیله موخوره موی سر را کاملا رفع می کند و همچنین موجب براق شدن موی شما می شود. از این ماسک هفته ای ۱ الی ۲ بار استفاده شود.

ماسک تقویتی رفع موخوره گیاهی

ماسک تقویت کننده مو با سرکه سیب و خاک رس

۴ قاشق غذا خوری خاک رس را با ۱/۳ قاشق چای خوری نمک دریا مخلوط کنید. به این ترکیب آب اضافه کنید تا خمیری به دست آید. موی سر خود را با این خمیر ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آبکشی کنید. یک قاشق چای خوری سرکه سیب را در مرحله آخر آبکشی به آب اضافه کرده، سپس مو را بشویید.

ماسک عسل و روغن زیتون

با استفاده از ترکیب عسل و روغن زیتون می توانید موهای سر خود را تقویت کنید، برای این منظور در داخل یک ظرف (ترجیحا مسی یا روحی) مقداری روغن زیتون بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا کمی بجوشد، سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود و بعد دو قاشق عسل به آن بیفزایید و ماسک تهیه شده را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی مو ها یا پوست خود قرار دهید و بعد آن را با آب سرد بشویید.

ماسکی از تخم مرغ

تقویت موی سر با تخم مرغ

مواد مورد نیاز

  • تخم مرغ : یک عدد
  • شیر : یک فنجان
  • آب لیمو : ۲ قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون : ۲ قاشق غذا خوری

تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و با باقی مواد مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را روی پوست سرتان بمالید و با یک نایلون یا کلاه شنا مو های خود را بپوشانید، حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب سرد بشویید، استفاده از تخم مرغ به تنهایی نیز کافی می باشد به این صورت که تخم مرغ ها را باید به خوبی هم بزنید تا زرده و سفیده آن کاملا با هم ترکیب شوند و بعد آن را روی پوست سر و مو هایتان ماساژ دهید، بعد از حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نیز می توانید سر خود را با آب ولرم بشویید.

تقویت موی سر با ماسک موز

روشهایی برای تقویت مو سر

مواد مورد نیاز

  • موز رسیده : ۲ عدد
  • روغن زیتون : یک قاشق غذا خوری
  • روغن نارگیل : یک قاشق غذا خوری
  • عسل : یک قاشق غذا خوری

همه مواد ذکر شده در بالا را با یکدیگر ترکیب کنید تا مخلوط یکدستی بدست آید، سپس ماسک موز را روی پوست سر تان بمالید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه به همین حالت بماند، سپس با آب ولرم شست و شو دهید.

در روش دوم می توانید به مقدار ۵ تا ۸ قطره روغن بادام به موز بیفزایید و روی پوست و موی سر بمالید، حدود یک ساعت آن را با کلاه بپوشانید و بعد با آب سرد و یک شامپوی ملایم مو های خود را بشویید، ضمن اینکه در آخر می توانید یک نرم کنده قوی استفاده کنید.

روش خانگی تقویت مو سر

نکته آخر اینکه ماساژ موی سر با انواع روغن های گیاهی مثل روغن نارگیل، روغن زیتون و …. موجب تقویت مو می شوند.

در این مطلب سعی بر این بود تا با روش های رشد و تقویت مو سر و رفع آسیب های وارده بر آن آشنا شوید و بتوانید مشکلات مو خود را برطرف کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو