به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، سایت عبری زبان "واینت" از مأموریت سری گروه موسوم به "گروه نحشول" متشکل از خودروهای زرهی و تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۸۲ لبنان پرده برداشت.

این سایت نوشت: این مأموریت از اهمیت بالایی برخوردار بود و در نهایت محرمانگی انجام شد و مأموریت تیم اجرا کننده این مأموریت آزمایش سامانه پدافند موشکی موسوم به "رعد بنفش" بود.

طبق این گزارش، سامانه پدافندی رعد بنفش روی تانک‌های تیم نحشول نصب شده بودند و مرکز عملیاتی این مأموریت در حساس‌ترین منطقه؛ یعنی سایت نظامی "ریحان" قرار داشت.

این سایت در ادامه نوشت که این سامانه در شرایط واقعی علیه طرف لبنانی در میدان جنگ آزمایش شد.

در همین حال، "حرمون داوید"، از افسران حاضر در این مأموریت محرمانه گفت که هدف آنها استقرار در خطرناک‌ترین مکان برای اطمینان از عملکرد سامانه مذکور در زمان شلیک موشک توسط حزب‌الله به سمت آنها بود.

"آری بروک"، راننده یکی از تانک‌های محرمانه مجهز به سامانه پدافند موشکی "رعد بنفش" نیز درباره این مأموریت اظهار کرد که برای آزمایش سامانه مذکور پروازهای زیادی را در روز مقابل مواضع حزب‌الله انجام می‌دادند.

"روعی عوفر"، یک راننده دیگر تانک در این مأموریت گفت: تنها راه آزمایش این سامانه آزمایش زنده و شلیک مستقیم موشک به سمت سامانه بود.

طبق این گزارش، پس از خروج رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ آزمایش این پدافند موشکی مأموریت محرمانه مذکور متوقف شد.