«محمود واعظی» با بیان اینکه بهره‌گیری از منابع صندوق توسعه ملی ساز وکار ویژه خود را دارد، تصریح کرد: ضرورت استفاده از این منابع با مجوز رهبر معظم انقلاب یا تصویب مجلس شورای اسلامی در بودجه سالانه تخصیص داده و بر اساس سیاست هیات امنای صندوق و طبق مقررات مصوب هزینه می‌شود.

رییس دفتر رییس جمهوری ضمن قدردانی مجدد از موافقت مقام معظم رهبری با برداشت از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور  گفت: درپی موافقت مقام معظم رهبری و ابلاغ رییس جمهوری، نحوه و محل مصرف، طبق چارچوبی که درخواست شده، انجام گرفته است.

واعظی افزود: در این مدت بانک مرکزی معادل ریالی بخشی از اعتبار تخصیصی را پرداخت کرده است و با دستور رییس‌جمهوری طی دو هفته آینده مبلغ ۱۰هزار میلیارد تومان دیگر پرداخت خواهد شد.

رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: رییس جمهوری هجدهم فروردین ۹۹ با قدردانی از موافقت رهبر معظم انقلاب با درخواست برداشت مبلغ یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، دستورات لازم را برای تامین نیازهای ضروری در این عرصه صادر کرد.