پاسخ رئیس دانشگاه بقیة‌الله (عج) به ادعای ساخت داروی کرونا

27

1399/7/27

18:53


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) گفت: ادعای اینکه داروی درمان قطعی کرونا ساخته شده است از لحاظ علمی صحیح نیست و نباید هر دارویی بدون گذراندن مراحل علمی و بالینی برای مصرف انسانی مورد استفاده قرار گیرد.

پاسخ رئیس دانشگاه بقیة‌الله (عج) به ادعای ساخت داروی کرونا

به گزارش بهداشت نیوز، حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج)  درخصوص ادعای ساخت داروی درمان قطعی کرونا توسط یکی از نمایندگان مجلس گفت: یکی از محققان همدانی دارویی را در زمینه درمان کرونا به دانشگاه ارائه داده است که در مرحله دریافت کد اخلاق است و هنوز مطالعات بالینی خود را آغاز نکرده است.
 
وی افزود: توجه داشته باشیم که این دارو برای استفاده انسانی خواهد بود، لذا ادعای اینکه داروی درمان قطعی کرونا ساخته شده است از لحاظ علمی صحیح نیست و نباید هر دارویی بدون گذراندن مراحل علمی و بالینی برای مصرف انسانی مورد استفاده قرار گیرد.
 
ابوالقاسمی با تاکید بر اینکه تا کنون ده‌ها مورد از این ادعاها توسط برخی افراد مطرح شده است گفت: این افراد با برخی جوسازی‌ها دانشگاه را از مسیر علمی خود خارج می‌کنند درحالی که هیچ یک از این داروها تاثیر مثبتی نداشته است و داروی قطعی درمان کرونا تاکنون ساخته نشده است.
 
وی تاکید کرد: دانشگاه بقیة‌الله (عج) یک دانشگاه است و کار آن طی کردن مسیرهای علمی بوده و هر دارویی در این دانشگاه برای توزیع و مصارف انسانی باید مسیر کارآزمایی بالینی و آزمایشات لازم و دریافت کد اخلاق را طی کند.
 
به گزارش بهداشت نیوز، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با ادعای ساخت داروی قطعی درمان کرونا در برخی استان های کشور از بی تفاوتی نسبت به آن انتقاد کرده بود.
 
منبع: فارس
 
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو