مقام ارشد سپاه: کاری نکنیم آیندگان نفرین‌مان کنند

منبع: برترین ها

40

1399/7/27

19:59


جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اکنون در پیچ خطرناکی قرار داریم و نباید طوری رفتار کنیم که نسل‌های آینده ما را نفرین کنند . امروز در پیچی قرار گرفته‌ایم که اگر اتحاد از لحاظ علمی، اقتصادی، پژوهشی، امنیتی و ... برقرار نکنیم نمی‌توانیم جواب خداوند متعال، مردم و نسل آینده را بدهیم.

ایسنا: جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اکنون در پیچ خطرناکی قرار داریم و نباید طوری رفتار کنیم که نسل‌های آینده ما را نفرین کنند . امروز در پیچی قرار گرفته‌ایم که اگر اتحاد از لحاظ علمی، اقتصادی، پژوهشی، امنیتی و ... برقرار نکنیم نمی‌توانیم جواب خداوند متعال، مردم و نسل آینده را بدهیم.

سرهنگ "محمدعلی نظری" ظهر امروز ۲۷ مهرماه در دیدار سرپرست و معاونین جهاددانشگاهی استان کرمان با وی، استان کرمان را بهشت معادن کشور دانست و گفت: پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان معدنی در استان کرمان وجود دارد که معتقدیم می توان کارهای بسیار بزرگی در بحث معادن در استان کرمان انجام دهیم.

مقام ارشد سپاه: در پیچ خطرناکی قرار داریم

وی با تاکید بر اینکه باید از خام فروشی مواد معدنی در استان کرمان جلوگیری کرد، گفت: نعمت‌های فراوانی خداوند متعال به ایران اسلامی عطا کرده است. به طور مثال در بحث ساخت سانتریفیوژها به یک فلز در هسته مرکزی این سانتریفیوژها نیاز داشتیم که این فلز باید حتما با قیمت گزافی از خارج کشور تهیه و به کشور وارد می شد که خوشبختانه با تلاش همین نیروهای جوان این مرز و بوم توانستیم این فلز را در تبریز تولید و مشکل کشور را در این زمینه رفع کنیم لذا اگر وحدت فکری را در عمل نیز داشته باشیم بسیاری از مشکلات کشور رفع خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با برشمردن موفقیت‌های ایران در مباحث علمی و فناوری در طول ۴۰ سال گذشته عنوان کرد: نیروهای مسلح با همکاری و هم‌افزایی دانشگاهیان پیشرفت‌های قابل توجهی را بدست آورده است که در برخی از فناوری‌ها و علوم نظامی و حتی غیرنظامی، ایران جزء کشورهای برتر جهان بوده و به عنوان یکی از قطب های علم و فناوری در دنیا شناخته می شود.

وی با تاکید برآنکه باید نگاه خود را خارج کشور برداشته و متوجه داخل کنیم، اظهار کرد: این کشور در تمامی زمینه ها، پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار زیادی دارد پس باید روی پای خودمان بایستیم و به توانمندی‌های خودمان نگاه کنیم و ارگان‌هایی که حرف برای گفتن در دنیا دارند در این پیچ حساس کشور در شرایط کنونی، مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.

نظری با اشاره به شیوع کرونا خطاب به محققین و دانشمندان کشور گفت: انتظار می رود دانشمندان ایرانی راهی برای ریشه‌کن کردن این ویروس منحوس پیدا کنند و همچنین امیدوارم که دانشمندان ایرانی بتوانند واکسن کرونا را کشف و تولید کنند.

وی از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم سخن به میان آورد و اظهار کرد: مردم خط قرمز ما هستند و باید برای انباشت نارضایتی‌های مردم به دلیل مشکلات اقتصادی، با همفکری یکدیگر کاری کرده و مشکلات مردم را هرچه سریعتر حل کنیم.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اتفاقاتی که در کشورهای همسایه در حال رخدادن است، اظهار کرد: تحرکاتی که در کشورهای اطرافمان شاهد هستیم توطئه های دشمن علیه جمهوری اسلامی است پس باید هوشیار باشیم. این اتفاقات در کشورهای همسایه شمال غربی و جنوب شرقی ایران پازل‌های است که دشمن دنبال درگیر کردن ایران است و بدانید آمریکا دست به هر کاری می‌زند تا ایران را از پا در بیاورد لذا باید با اتکا به سرمایه‌های اجتماعی و پتانسیل های موجود در کشور روی پای خود بایستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص راهبردهای اقتصادی کشور، عنوان کرد: در گذشته چقدر خام فروشی داشتیم؟ حتی خاکمان را به چینی‌ها می فروختیم. باید با دستیابی به فناوری فرآوری مواد از خام فروشی به صورت کامل جلوگیری کنیم حال سوال اینجاست مگر تولید اکسید مس چقدر کار دارد؟ این کار را جوانان ما می‌توانند انجام دهند اما آن را به صورت خام به کشورهای خارجی می‌فروشیم و محصول فرآوری شده آن را با قیمت گزاف دوباره از آنها خریداری کرده و وارد کشور می کنیم.

نظری با بیان این مطلب که به دنبال هم‌افزایی با جهاددانشگاهی هستیم، تاکید کرد: هر پیشنهاد و راهکاری که به نفع مردم، نظام و کشور بوده و از خروج ارز جلوگیری کند، استقبال می‌کنیم و در حد توان‌مان در استان کمک خواهیم کرد و اگر نیاز بود از امکانات خارج از استان هم استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با ایجاد صنایع جانبی می تواند ایجاد اشتغال کرده و باعث کاهش بیکاری جوانان شویم ضمن آنکه ارزش افزوده بیشتری برای استان به ارمغان خواهیم آورد و در همین راستا سپاه ثارالله استان از پایان نامه‌های دانشجویان برای رفع برخی از مشکلات کشور که به دلیل ناکارآمدی مسئولین، تحریم‌ها و ... ایجاد شده است حمایت کرده و از آنها استفاده می‌کنیم.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه‌های بسیج به گونه‌ای است که می توان آن را در کف جامعه و سر سفره مردم دید، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که سفره مردم رنگین‌تر شود و نارضایتی‌ها کاهش یابد زیرا هرچه رضایتمندی مردم در کشور بیشتر باشد دغدغه امنیتی ما نیز کمتر خواهد بود و اگر مردم با نظام باشند این نظام همچنان پایدار خواهد بود لذا برای تدام نظام باید همانند سایر کشورها به توسعه و پیشرفت دست پیدا کنیم.

وی افزود: متاسفانه ما با قوانین دست و پا گیری مواجه هستیم که نه تنها باعث توسعه کشور نمی‌شوند بلکه سنگی جلوی پای توسعه کشور نیز انداخته است.

نظری عنوان کرد: اکنون در پیچ خطرناکی قرار داریم و نباید طوری رفتار کنیم که نسل‌های آینده ما را نفرین کنند . امروز در پیچی قرار گرفته‌ایم که اگر اتحاد از لحاظ علمی، اقتصادی، پژوهشی، امنیتی و ... برقرار نکنیم نمی‌توانیم جواب خداوند متعال، مردم و نسل آینده را بدهیم.

وی در ادامه سخنان خود با یادی از شهید سردار سلیمانی گفت: سرچشمه مکتب حاج قاسم سلیمانی از کرمان است، لذا ما ساختارمند در راستای تبیین مکتب شهید سلیمانی جلو می رویم و نمادی که ما دنبال آن هستیم باید پیام رسان این مکتب باشد بنابراین در همین راستا نیز هیات‌های اندیش ورزی را تشکیل دادیم تا بتوانیم از دانشگاهیان و صاحب‌نظران در این راستا کمک بگیریم.

نظری تاکید کرد: باید دستاوردهای علمی و اقتصادی را رسانه‌ای کنیم تا از این طریق امید را در جامعه ایجاد کنیم. امیدبخشی به مردم مهمترین کار ماست که متاسفانه دشمن با استفاده از شبکه‌های مجازی و رسانه های معاند خود تنها نیمه خالی لیوان را به مردم ایران نشان داده است و مردم از همه دستاوردهای این نظام اطلاع ندارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو