طرز تهیه پیراشکی شکلاتی خوشمزه در منزل

طرز تهیه پیراشکی شکلاتی خوشمزه در منزل


منبع: آرگا

271

1399/7/28

13:02


طرز تهیه پیراشکی شکلاتی در منزل بسیار راحت است و شما می توانید این نوع شیرینی خوشمزه را با خامه و شکلات تخته ای تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن در کنار اعضای خانوادتان نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه پیراشکی شکلاتی خوشمزه در منزل

پیراشکی شکلاتی یکی از انواع خوراکی های خوشمزه است که دستور پختی شبیه به دونات دارد و شما می توانید بعد از تهیه خمیر پیراشکی آن را در درون روغن سرخ کنید و سپس با کمک مخلوط خامه صبحانه و شکلات پیراشکی را تزیین کنید, در ادامه این مطلب  طرز تهیه پیراشکی شکلاتی را با روشی متفاوت مشاهده خواهید کرد.

کیک خامه ای و پیراشکی خامه ای از انواع شیرینی های پرطرفدار هستند, مخصوصا کودکان این نوع شیرینی ها را بسیار دوست دارند و از خوردن آن ها لذت می برند, خوردن پیراشکی در کنار چای می توانید عصرانه لذت بخشی برای شما و خانوادتان باشد.

پیراشکی شکلاتی خوشمزه

مواد لازم

بیکینگ پودر : ۱ قاشق چای خوری
آرد الک شده : ۳ و ۱/۴ پیمانه
تخم مرغ : ۲ عدد
نمک : ۱/۴ قاشق چای خوری
شکر : ۲/۳ پیمانه
ماست : ۲/۳ پیمانه
وانیل : ۱/۴ قاشق چای خوری
روغن سرخ کردنی : به میزان لازم
شکلات تخته ای : ۲۵۰ گرم
خامه صبحانه: ۵۰۰ گرم

طرز تهیه پیراشکی شکلاتی

در مرحله اول دستور پخت پیراشکی شکلاتی، آرد و جوش شیرین و نمک و بیکینگ پودر را الک کنید.

الک کردن آرد و بیکینگ پودر

سپس در درون ظرفی مناسب شکر و تخم مرغ و وانیل را هم بزنید تا رنگ آن ها روشن شود.

مخلوط کردن تخم مرغ با شکر

هم زدن مخلوط تخم مرغ و شکر

مواد خشکی را که الک کرده اید به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه کنید.

اضافه کردن آرد به مخلوط تخم مرغ و شکر

ماست را نیز به مایه پیراشکی اضافه نمایید و همه مواد را هم بزنید تا خمیر صافی را بدست آورید سپس روی خمیر پیراشکی را بپوشانید و آن را به مدت ۱۲۰ دقیقه در درون یخچال قرار دهید.

پوشاندن روی خمیر پیراشکی


بر روی سطح صافی را آرد بپاشید و خمیر آماده شده را بر روی سطح آرد پاشی شده به قطر ۱ سانتی متر باز کنید و بر روی خمیر قالب بزنید اگر قالب در دسترس ندارید می توانید خمیر را گرد کنید.در مرحله بعدی روش تهیه پیراشکی شکلاتی روغن را در درون ظرف مناسبی داغ کنید و پیراشکی های قالب زده شده را به صورت تکی تکی در درون روغن قرار دهید تا سرخ شوند.

خمیر پیراشکی شکلاتی

قالب زدن خمیر پیراشکی

سپس آن ها را بر روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی از پیراشکی ها خارج شود.

پیراشکی شکلاتی


برای تهیه مواد رویه پیراشکی خامه را بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید و شکلات تخته ای را به خامه اضافه کنید می توانید شکلات تخته ای را به روش بن ماری نیز ذوب کنید و سپس با خامه آن را مخلوط نمایید.

        

مالیدن مخلوط شکلات و خامه بر روی پیراشکی

طرز تهیه پیراشکی شکلاتی

در طرز تهیه پیراشکی شکلاتی, شکلات و خامه آماده شده را بر روی پیراشکی ها بریزید و در صورت تمایل می توانید برای تزیین زیبا پیراشکی ها بر روی آن ها پودر نارگیل و یا ترافل رنگی بریزید.

روش دوم از دستور تهیه پیراشکی شکلاتی

پیراشکی از جمله غذا های روسی می باشد و به طور کلی به غذا های پخته یا سرخ شده ای که با مواد متنوعی پر می شوند، گفته می شود، در اینجا می توانید با دستور تهیه دیگری از پیراشکی یا دونات شکلاتی بدون استفاده از فر آشنا شوید.

دستور تهیه پیراشکی شکلاتی

مواد لازم

  • بکینگ پودر/ یک قاشق چای خوری
  • آرد الک شده/ سه و یک چهارم پیمانه
  • تخم مرغ/ ۲ عدد
  • نمک/ یک چهارم قاشق چای خوری
  • شکر/ دو سوم پیمانه
  • ماست/ دو سوم پیمانه
  • وانیل/ یک چهارم قاشق چای خوری
  • روغن/ به میزان لازم
  • خامه صبحانه/ ۵۰۰ گرم
  • شکلات تخته ای/ ۲۵۰ گرم

روش تهیه پیراشکی شکلاتی

در ابتدا، آرد را به همراه جوش شیرین، بکینگ پودر و نمک الک کنید، سپس در داخل ظرفی مناسب تخم مرغ ها را بشکنید، سپس شکر و وانیل را به آن بیفزایید و تا جایی هم بزنید که رنگ آن روشن شود.

اکنون مخلوط آرد الک شده را به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه کنید و بعد ماست را به آن بیفزایید، سپس همه مواد را هم بزنید تا خمیر یکدست و صافی بدست آید، روی خمیر را بپوشانید و آن را به مدت زمان دو ساعت در داخل یخچال بگذارید. سپس روی میز یا سطحی صاف، کمی آرد بپاشید و بعد خمیر آماده شده را به قطر یک سانتی متر روی آن پهن کنید و بعد خمیر را قالب بزنید.

در آخرین مرحله از تهیه پیراشکی بدون فر، در داخل تابه یا ظرفی مناسب مقداری روغن بریزید تا داغ شود، سپس پیراشکی های قالب زده شده را به صورت جداگانه سرخ کنید.

روش تهیه پیراشکی شکلاتی

همچنین برای آماده سازی مواد رویه پیراشکی نیز لازم است که خامه را بر روی حرارت غیرمستقیم بگذارید و بعد شکلات تخته ای ذوب شده به روش بن ماری را به آن اضافه کنید، سپس خامه و شکلات آماده شده را روی پیراشکی ها بریزید و در صورت دلخواه آنها را با پودر نارگیل و یا ترافل های رنگی تزیین کنید.

امیدواریم از طرز تهیه پیراشکی شکلاتی ، این نوع شیرینی خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع شیرینی کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو