کاشف داروی کرونا: دارو در اختیار سپاه است

منبع: ستاره

48

1399/7/28

16:17


اسماعیل قادری گفت: در ابتدا دارو در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت اما حمایت نکردند، من انتظار مادی ندارم و فقط می‌خواهم به مردم کمک کنم به همین علت سپاه به این مسئله ورود پیدا کرد.

ستاره | سرویس اخبار - اسماعیل قادری، کاشف داروی کرونا درباره داروی کرونا که روز گذشته از سوی احمدحسین فلاحی، نماینده مجلس مطرح شده بود گفت: چهار سال پیش در مصاحبه ای با سیمای مرکز همدان گفتم دارویی ساختم که برای درمان ویروس ها استفاده می شود، از دانشگاه‌ها خواستم از من حمایت کنند و با هزینه خودم، مرا به چالش بکشند.

 

کاشف داروی کرونا: دارو در اختیار سپاه است

 

قادری تصریح کرد: پس از شیوع کروناویروس، افرادی از اطلاعات سپاه همدان به سراغم آمدند و گفتند با توجه به مصاحبه ای که قبلاً با صداوسیما داشتید، می توانید داروی درمان کرونا را بسازید؟

 

وی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده دارویی تولید کردم که می‌تواند کرونا را درمان کند، ادامه داد: پس از آن مرا به دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان معرفی کردند، متأسفانه آن‌ها گفتند که امکانات لازم برای کار کردن بر سر این موضوع را ندارند.

 

این محقق همدانی گفت: این دارو از طریق سپاه به بیمارستان بقیه‌الله(عج) داده شد و در آنجا پس از بررسی های لازم و کسب نتایج رضایت‌بخش «کد اخلاق» دریافت کرد و از من هم تشکر کردند اما یک مرتبه همه چیز تمام شد و دیگر صحبتی از این دارو نکردند.

 

قادری بیان کرد: با پیگیری‌های مجدد این دارو دوباره در بیمارستان بقیه‌الله(عج) بررسی شد، مورد آزمایش انسانی قرار گرفت و کد اخلاق دریافت کرد اما باز هم همه چیز مسکوت ماند.

 

وی خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از این دارو استفاده کرده و نتیجه رضایت بخش دریافت کردند. از این دارو ۵۰۰۰ مورد فقط به استان قم فرستاده شده است.

 

مدعی ساخت داروی درمان قطعی کروناویروس اذعان کرد: کروناویروس، شوخی نیست و تمام دنیا درگیر این مسئله است. ساخت داروی درمان آن، شاید از نظر سیاسی مسئله ای جدی است و به همین علت معرفی آن شرایط خاصی می‌خواهد.

 

قادری با بیان اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از من بابت انتشار این دارو شکایت کرده است، توضیح داد: دارو در اختیار سپاه بوده، من اصلاً به کسی دارو نمی‌دهم و هیچ پولی هم در برابر این دارو از کسی دریافت نکرده ام.

 

وی در رابطه با اخباری مبنی بر این مسئله که در جریان تأیید قطعی این دارو میان دولت و سپاه اختلاف وجود دارد و به همین علت است که تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند، گفت: در ابتدا دارو در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت اما حمایت نکردند، من انتظار مادی ندارم و فقط می‌خواهم به مردم کمک کنم به همین علت سپاه به این مسئله ورود پیدا کرد.

 

این شیمیدان همدانی در پایان تأکید کرد: این دارو نتایج خوبی داشته، دعا کنید این مسئله سیاسی نشود و دارو به دست مردم برسد.

 

گفتنی است این گفت وگوی خبرگزاری ایسنا با مهندس قادری دقایقی پس از انتشار از خروجی حذف شد.

 

منبع: مدآرا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو