تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز (دوشنبه) در گفت‌وگویی ویژه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه ضمن اعلام برقراری امنیت در بخشی از یک منطقه که پناهگاه و مسیر انتقال تروریست‌ها در شمال این کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: عملیات ارتش عراق و نیروهای ویژه صبح امروز با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش و نیروی هوایی برای پاکسازی منطقه‌ای موسوم به جزیره "کنعوص" واقع در شمال شهرستان الشرقاط، در شمال استان صلاح الدین آغاز شد.

الخفاجی گفت: نیروها کار خود را از شرق جزیره نزدیک به روستای کنعوص که پناهگاه تروریست‌ها بوده و به عنوان مسیر انتقال تروریست‌ها استفاده می‌شد، شروع کردند، بنابراین این عملیات اهمیت بسیاری به ویژه برای تامین امنیت جنوب موصل، مرکز نینوا و نیز شمال استان صلاح الدین تا دیالی در شرق عراق دارد.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق افزود: این عملیات با ساخت پل و گسیل نیروها به سمت جزیره آغاز شد و در حال حاضر امنیت بخش جنوبی آن تامین شده است.

او در ادامه تاکید کرد: عملیات با هدف پاکسازی جزیره کنعوص از تمام تروریست‌ها آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

مرکز رسانه جنگ عراق نیز صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های فرماندهی عملیات نینوا با دو تیپ ۱۴ و ۱۶ پیاده‌نظام و تیپ نیروهای ویژه عملیات بازرسی روستای کنعوص را برای یافتن گروهک‌های داعشی باقی مانده آغاز کردند.