از امروز؛ رادیو وحدت آغاز به کار کرد

منبع: سینما پرس

48

1399/7/28

17:38


سینماپرس: آیین افتتاحیه رادیو وحدت با حضور معاون صدا و قائم مقام رسانه ملی برگزار شد.

رادیو وحدت

سینماپرس: آیین افتتاحیه رادیو وحدت با حضور معاون صدا و قائم مقام رسانه ملی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، همزمان با آغاز ماه مبارک ربیع الاول، آیین راه اندازی رادیو وحدت با حضورحجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما، علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری رئیس مجمع جهانی تقریب و مهدی مسعودی ندوشن مدیر رادیو وحدت روز دوشنبه ۲۸ مهر ماه برگزار شد.

در این مراسم بخشی زاده معاون صدا گفت:  صداوسیما بزرگترین و پرنفودترین رسانه فرهنگی عالم اسلام و کشور است که مدار حرکت خود را بر مبنای ارزش‌های دین اسلام قرار داده است. بنابراین طبیعی است که کارکرد این رسانه با رسانه‌های دیگر متفاوت باشد. کارکردها اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی است، اما مقوله وحدت کاملا متفاوت است. وحدتی که پیرامون وجود مبارک پیامبر(ص) شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سازمان صداوسیما، رادیو یک رسانه جریان ساز است و وقتی حرکتی آغاز میشود سایر معاونت‌ها پای کار می‌آیند. رادیو با سرعت و چالاکی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و به صورت آنی و عملیاتی نگاه خواهد کرد.

معاون صدا عنوان کرد: باید کتاب سنن النبی نوشته علامه طباطبایی ستون برنامه سازی ما قرار بگیرد چرا که این کتاب پر از ایده هایی است که باید هنرمندانه به آنها پرداخت. یعنی رادیوهای نمایش، فرهنگ، پیام و به صورت اختصاصی، رادیو وحدت با ریتم تند، موسیقی متناسب و استفاده از کارشناسان به این موضوع  بپردازند.

بخشی زاده سپس با اشاره به بخشی از متن کتاب سن النبی به صفات والای پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد.

در ادامه حجت الاسلام دکتر شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: ولایت الهی تنها محور وحدت جهان است. ولایت الهی به معنی سرپرستی مطلق او بر همه مخلوقات می باشد. در سایه ولایت او بهشت و جهنم آفریده شده و در سایه ولایت او ما نفس می‌کشیم و رزق و روزی داریم.

وی افزود: خداوند برای ملموس ساختن این ولایت، ریسمانی از آسمان آویخته و امر کرده که به این حبل الهی تمسک بجوییم تا بتوانیم سرپرستی او را بپذیریم.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری اظهار کرد: اگر این ریسمان متکثر بود موجب تفرق بود، اما چون ریسمان واحد است موجب وحدت می‌شود. خداوند به ما امر کرده که همه با هم به این ریسمان چنگ بزنیم. همچنین تاکید شده است که هم افزایی داشته باشیم. این یک تکلیف جمعی است و نه فردی؛ این یک تکلیف واحد برای اجتماع متعدد است.

وی افزود: حبل الهی چیست؟ این همان سنت نبوی است؛ مسیری است که حضرت محمد (ص) برای امت اسلامی ترسیم کرده تا زیر این چتر پناه بگیرند.   تفرقه کار دشمن و شیطان است که قسم خورده انسان‌ها را جداکند و اجازه ندهد زیر این چتر باشند.

وی افزود: اختلاف با تفرقه فرق دارد. باید میدان اختلافات را مدیریت کرد تا منجر به تفرقه نشود. اولین راه، رعایت ادب اختلاف است. جدال احسن و گفتمان مودبانه اولین قدم در این مسیر است. در مقابل، شیطان و دشمن ترویج توهین و ناسزاگویی می‌کنند. گفت وگوی حضرت موسی و فرعون در قرآن کریم نمونه خوبی در این زمینه است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو