اتاق فرار؛ تجربه حضور در فیلمی ترسناک و رمزآلود

منبع: همگردی

193

1399/7/28

17:55


هیجان و ماجراجویی که با چاشنی ترس همراه باشد همیشه جزو علایق بشر بوده و هست.

فیلم هایی که در ژانر ترسناک ساخته شدند و علاقمندان خاص خودشان را داشتند گواه این مطلب است.

اما از یک جایی به بعد، انسان ها تصمیم گرفتند این هیجان را از قالب تصویر و پشت صفحات تلویزیون و سینما خارج کنند.

ترسی که قابل لمس باشد به مراتب هیجان انگیزتر از دیدن فیلم است.

فرض کنید می توانید وارد صفحه تلویزیون شوید و در فیلم و صحنه های ترسناک آن حضور داشته باشید.

البته که برخی ترجیح می دهند حتی تصورش را هم نکنند، اما برای بسیاری از افراد، این لحظات اوج هیجان است. اتاق فرار مکانی است که این امکان را به شما می دهد. تر س و تاریکی و وحشت را با تمام وجود درک خواهید کرد و کلید رهایی تان از این اتاق حل معمایی پر رمز و راز است.

مدتی است که این تفریح، بیشتر بین جوانان با استقبال خوبی روبرور شده و به همین خاطر، در شهرهای بزرگ، بر تعدادشان افزوده شده است.

برخی از این اتاق ها هم هرازچند گاهی مدلی جدید رو می کنند و چالشی تازه پیش پای علاقه مندان می گذارند.

بعضی از افرادی که هنوز پا در این اتاق ها نگذاشته اند و تصوری از آن ندارند فکر می کنند مگر می شود وقتی می دانی قرار است بترسی و انسانی فقط با لباس و ظاهری وحشت انگیز به سراغت می آید بترسی؟

تجربه ثابت کرده بیشتر افرادی که چنین ایده ای دارند خودشان طوری ترسیده اند که تا چند شب مدام فکر می کردند یک چیزی پای شان را گرفته و ول نمی کند.

در تهران، اتاق های فرار متعددی وجود دارد که می توانید لحظات جذابی را در هرکدام از آنها تجربه کنید.

در شهرهای بزرگ دیگر هم اتاق های فرار با داستان های مختلف وجود دارد.

در حقیقت این نوع گردشگری جدید است که طرفداران زیادی هم پیدا کرده است.

نمی توان قبل از وارد شدن به یکی از آنها درباره جذابیت شان نظر داد. مطمئن باشید حتی شما که فکر می کنید خیلی شجاع و نترس هستید در محیطی که چشم هم چشم را نمی بیند و تاریکی محض است، تپش قلب تان را حس خواهید کرد.

و دقیقاً در همین تاریکی، ناگهان دستی روی شانه تان می زند و وقتی چراغ برای لحظه ای روشن و خاموش می شود، چهره ای که خدا دیدینش را نصیب گرگ بیابان نکند جلوی روی تان می بینید.

جذابیت اتاق های فرار به این است که طراحی درستی داشته باشند و شما را با معماهای سخت، نه دم دستی و قابل حدس به چالش بکشند.

البته ایمنی هم یکی از واجبات در این اتاق هاست.

خیلی از ما تا قبل از ورود به اتاق فرار نمی دانیم در مواجه با ترس و وحشت دیدن یک روح سرگردان، چه عکس العملی ازخودمان نشان خواهیم داد.

دیده شده برخی پیراهن دوست خود را آنقدر کشیده اند تا پاره شده. برخی هر چه و هر که جلوی روی شان بوده را پرت کرده و فقط خواسته اند از مکان مورد نظر فرار کنند و برخی هم طوری به در و دیوار خورده اند که به خودشان بیش از بقیه آسیب رسانده اند.

به همین خاطر ایمنی اتاق ها و طراحی آنها به گونه ای که لبه تیز و خطرناک نداشته باشد بسیار مهم است.

بازیگران اتاق فرار هیچ گاه به شما آسیب جسمی نمی زنند و البته تا دل تان بخواهد به روح تان حمله ور خواهند شد. در واقع هر آسیب جسمی فقط از جانب خود افراد به خودشان یا هم تیمی های شان وارد می شود.

پس قبل از وارد شدن به اتاق های فرار کمی روی عکس العمل های ناخوداگاه تان کار کنید تا بلایی سر کسی نیاورید و به سلامت و بدون آبروریزی خارج شوید. حواس تان به دوربین هایی که شما را به وضوح در تاریکی می بینند باشد و سعی کنید سوژه خنده نشوید.

البته که تقریباً محال است. پس وارد شوید و ساعتی را در اوج هیجان و ترس و دلهره بگذرانید و لذت ببرید.

لذت دیدن یک فیلم سینمایی ترسناک و مرموز که خودتان جزو بازیگران آن هستید. البته بازیگری که نمی داند قرار است چه اتفاقی بیفتد.

اتاق فرار؛ تجربه حضور در فیلمی ترسناک و رمزآلود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو