آمار رسمی کرونا در 28 مهر ماه، سیاهترین رقم فوتی ها از ابتدای ورود به ایران تا به امروز را به تصویر کشید، آمار هولناکی که یکباره عدد 300 مرگ روزانه را رد کرده تا وحشت سرتاسر ایران را فرا گیرد.

 اما در کنار آمار مرگ و میر روزانه که روز سیاهی را برای ایران رقم زد، و البته تعداد بالای بیماران وخیم، دو آمار دیگر نیز دستخوش تغییراتی شد که شاید امیدوار کننده به نظر بیایند.

بی مهری کرونا به بیماران وخیم

ماه مهر متاسفانه سرشار از بی مهری های کرونایی بود. از ابتدای این ماه تعداد بیماران بدحال هر روز رکورد جدیدی را ثبت کرد. مرور آمار نشان می دهد تعداد بیماران بدحال در این ماه به صورت روزانه همواره بالاتر از 4 هزار نفر بوده است. اکنون این آمار با افزایشی تدریجی به مرور به 4 هزار و 771 نفر دست یافته است. این متغیر از خطرناکترین شاخص های کرونایی است که دورنمای تیره ای را متاسفانه در خصوص فوتی های کرونایی به تصویر می کشد.

کرونا 28 مهر

وضعیت سیاه کرونا

«337»؛ عددی که امروز را تبدیل به روزی تلخ در تاریخ کرونایی کشور کرد. عددی که حکایت از جهش یکباره تعداد مرگ و میرهای روزانه دارد.

این آمار در حالی اعلام شد که روز قبل 252 نفر از مبتلایان کرونا جان خود را از دست داده بودند. مقایسه این ارقام نشان می دهد درصد میزان فوتی های امروز نسبت به روز قبل 33 درصد افزایش داشته است. که این رقم بیشترین میزان رشد روزانه محسوب می شود.

کرونا 28 مهر

وضعیت سفید کرونایی

اما از سوی دیگر آنچه شاید خبر امیدوار کننده ای باشد که در نتیجه تلاشهای کادر درمان در ایران شکل گرفته است آن است که بیشترین میزان بهبودی روزانه نیز پس از 25 مهر، امروز به ثبت رسیده است.

آمار امروز وزارت بهداشت و درمان حاکی از بهبود 3 هزار و 960 نفر از مبتلایان به کرونا است. این رقم در حالی ثبت شده که روز 25 مهر با ثبت رکورد 4 هزار  و 4 بهبودی کرونا در روز بیشترین آمار بهبودی را در میان تمام روزهای کرونایی در اختیار داشت.

کرونا 28 مهر