جشنواره فیلم لندن 2020

جشنواره فیلم لندن فیلم تازه توماس وینتربرگ را به‌عنوان بهترین فیلم ۲۰۲۰ انتخاب کرد.

«دور دیگر» ساخته توماس وینتربرگ با بازی مدس میکلسن مهمترین جایزه شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم لندن ۲۰۲۰ را به خانه برد.

به گزارش مووی مگ به نقل از مهر، «دور دیگر» موفق به کسب جایزه مخاطبان به عنوان بهترین فیلم شد و در همین حال «نقاش و دزد» به کارگردانی بنجامین ری نیز جایزه بهترین مستند را دریافت کرد. تامی گیلارد برای «گوی پردار» نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه را برد و «دلتنگ برای پایان» به کارگردانی آنا وست و دیوید کالانان جایزه بهترین هنر ایکس‌آر را از آن خود کرد.

«دور دیگر» داستان مارتین را روایت می‌کند. این شخصیت که میکلسن نقشش را بازی کرده همسر و پدری است که زمانی عالی بود اما اکنون تنها پوسته‌ای از خود گذشته‌اش به جای مانده است.

در همین حال کتی بردی نیز بهترین کارگردان اول یک فیلم بلند شد و برای فیلم «آتش وحشی» عنوان ستاره بین‌المللی سینمای فردا را از آن خود کرد.

در جشنواره لندن امسال «شطرنج باد» ساخته محمد رضا اصلانی، «خط فرضی» ساخته فرنوش صمدی، فیلم کوتاه «شاهد» ساخته علی عسگری و فیلم کوتاه «آشو» به کارگردانی جعفر نجفی از ایران حضور داشتند.

شصت و چهارمین دوره این جشنواره امسال به صورت ترکیبی از رویدادهای فیزیکی و آنلاین از ۷ اکتبر (۱۶ مهر) کارش را شروع کرد و ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) به کارش خاتمه داد.