چند درصد مردم ناقل بی علامت کرونا هستند؟

81

1399/7/28

18:30


رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آمار و پژوهش های جدید، میزان ناقلین سالم و بدون علامت در حال نزدیک شدن به ۳۰ درصد می باشد.

چند درصد مردم ناقل بی علامت کرونا هستند؟

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید محمد جمالیان در شصت و پنجمین جلسه ستاد مدیریت کرونا از شرایط بسیار بحرانی استان مرکزی یاد کرد و افزود: ناقلین بی علامت بیشتر از گذشته در سطح جامعه حضور داشته و با مراودات خود افراد بسیاری را آلوده می کنند.

وی تاکید کرد: زمان آن رسیده که به منظور تجزیه و تحلیل میزان ابتلا و مرگ و میر و همچنین مقیاس آن، تصمیمات مدیران در کفه ترازو گذاشته شود.

متولی سلامت استان مرکزی خطاب به مردم استان مرکزی هشدار داد: به دلیل سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری مراسم ها و مسافرت های مکرر علیرغم توصیه‌های بهداشتی، از یک سو شلوغ شدن مراکز درمانی و از سوی دیگر کاهش سن متوفیان کرونایی از بیش از ۶۵ سال به بیش از ۴۵ سال، دغدغه ای به نگرانی‌های ما اضافه کرد.

وی اظهار داشت: اگر همچنان این بی توجهی ها و کم ارزش شمردن موازین بهداشتی در سطح جامعه وجود داشته باشد، علاوه بر انبوه شدن مراکز درمانی از بیماران کرونایی، سن مبتلایان و آمار مرگ و میر به نسل جوان تر می‌رسد.

دکتر جمالیان تکمیل کرد: در این شرایط طوفان سهمگین کرونا، دانشگاه علوم پزشکی اراک به تنهایی و بدون همدلی نمی‌تواند ایستادگی کند.

وی با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک ربیع الاول، تاکید کرد: مجموعه علوم پزشکی به هیچ وجه مخالف مراسم های شادی نمی باشد، اما در صورتی که این شادی در آینده به تلخی تبدیل نشود و با حسرتی جبران‌ناپذیر روبرو نشویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: برگزاری مراسم های شادی و عروسی در تالارها و باغ ها و تجمع افراد و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، مشکلات قانونی فراوانی برای بازرسان ما در این خصوص به وجود می آید.

وی تنها راه نجات از بیماری کرونا را رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و گفت: با کمی تفکر و سنجیدن شرایط موجود شاید از خواب غفلت بیدار شویم، واقعاً در این شرایط بیماری کرونا، یک رستوران با ۲۰ کارگر تعطیل بماند بهتر بوده و یا اینکه با فوت ۱۰ نفر از این کارگران و داغدار شدن خانواده های آنها مواجه شویم و راهی جز حسرت و آه نداشته باشیم.

دکتر جمالیان در پایان موفقیت های گذشته را مرهون همدلی و همکاری همگان دانست و افزود: وضعیت بحرانی امروز ما به علت بسته بودن چشمان بسیاری از افراد و تنها نظاره‌گر بودن آنهاست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو