میوه ای که سکته مغزی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد

منبع: همگردی

64

1399/7/28

21:30


درختان گلابی در میان درختان میوه، از درختانی است که عمری طولانی دارد و بیش از 250 سال عمر می کنند. جالب است بدانید در دنیا حدود 5 هزار نوع گلابی کشت می شود و با این حال فقط دو نوع گلابی است که فروش تجاری دارد : گلابی اروپایی، که معطر، آبدار و زرد است و گلابی ترد آسیایی که بافت و ظاهری شبیه سیب دارد.

گلابی اغلب در طب سنتی چینی و آیورودا ( علم باستانی و کهن هند) برای درمان بیماری های تنفسی مثل آسم، برونشیت و رینیت مورد استفاده قرار می گیرد. گلابی به دلیل این که ضد تشنج و التهاب است، برای کاهش سرفه و کاهش التهابات گلو و پاکسازی خلط استفاده می شود. گلابی همجنین به خواص آنتی گلیسمی و دیورتیک اش معروف است. استفاده از آب کلابی آسیایی برای رفع مشکلات تنفسی در روزهای گرم تابستانی توصیه می شود. به علاوه، پوست گلابی و دانه های نیز حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند و می توانند کمبود فیبر مواد غذایی را جبران کنند.

در ادامه مطلب می خوانیم که خوردن گلابی با بدن ما چه می کند.

بیماری های قلبی را کاهش می دهد

محققان در مطالعه ای که در سال 2007 انجام و در نشریه آمریکایی Clinical Nutrition به چاپ رسیده، دریافته اند زنانی که در رژیم غذایی خود میوه هایی حاوی فلاونوئید مثل سیب و گلابی زیاد استفاده می کنند، کمتر به بیماری های قلبی دچار می شوند. محققان به این نتیجه رسیده اند که گلابی و میوه هایی که حاوی فلاونوئید هستند، می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به ویژه در زنان یائسه کاهش دهند.

خطر بروز سکته مغزی را کاهش می دهد

مطالعه ای در سال 2011 انجام شده و در نشریه Stroke ( نشریه متعلق به انجمن قلب آمریکا) به چاپ رسیده است که نشان می دهد خوردن میوه های گوشت سفید مثل گلابی، به طرز چشمگیری در کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی موثر است. بر اساس این مطالعه، شرکت کنندگانی که بیش از 171 گرم میوه گوشت سفید مصرف می کردند، به نسب کسانی که کمتر از 75 گرم از این میوه ها استفاده می کردند، تا 52 درصد کمتر به سکته مغزی دچار شده اند. محققان دلیل این تاثیر قابل ملاحظه را میزان بالای فیبر و فلاونوئید در این میوه های می دانند.

وزن را کاهش می دهد

گلابی یک خوراکی طبیعی برای کنترل وزن به شمار می رود. این میوه به نسبت سایز کوچکی دارد، اما از فیبر غنی است. می توانید تقریبا 20 درصد از نیاز روزانه خود را به فیبر با خوردن روزانه یک گلابی تامین کنید. رژیم غذایی که به خوبی فیبر بدن را تامین کند، در کاهش وزن شما موثر است.

سیستم ایمنی را تقویت می کند

گلابی ها آنتی آکیدان هایی در خود دارند به نام فلاونوئید که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کند. اگر احساس سرماخوردگی می کنید، بلافاصله یک گلابی یا یک لیوان آب گلابی میل کنید.

در سلامت روده بزرگ موثر است

محتوای غنی از فیبر گلابی، برای حفظ سلامت روده بزرگ بسیار مفید است. پکتین موجود در این میوه نیز به عنوان یک ملین در زمان یبوست به افراد کمک می کند.

انرژی زاست

گلابی منبع خوبی از انرژی است. قند موجود در گلابی در بدن به تنظیم قند خون کمک می کند و همچنین باعث افزایش انرژی می شود. گلابی را می توانید به عنوان میان وعده و دسر برای کودکان و به منظور تامین انرژی، به صورت تازه یا کمپوت شده استفاده کنید.

التهاب را کاهش می دهد

گلابی به عنوان یک راه طبیعی کاهش التهاب شناخته شده استو کقدار بالای کورستین فلاونوئید به میزان قابل توجهی در کاهش التهاب مفید است. همین خاصیت گلابی در کاهش و بهبود بیماری های التهابی، از سخت شدن شریان ها گرفته تا فیبرومیالژیا مورد استفاده قرار می گیرد.

میوه ای که سکته مغزی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو