توصیه های کلیدی برای افرادی که در تماس با فرد آلوده به کروناویروس بوده اند

منبع: همگردی

50

1399/7/28

22:30


«لیسا لی» از کارشناسان سلامت عمومی که پیش از این در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا فعالیت داشته در اظهاراتی گفت: اگر در معرض کروناویروس قرار گرفته اید به قرنطینه بروید و به سرعت خود را از دیگران دور کنید و دوره قرنطینه را برای 14 روز ادامه دهید.

به طور میانگین، حدود چهار تا پنج روز زمان می برد تا شخصی که با بیمار آلوده به کروناویروس در تماس بوده علائمی بیماری را در خود مشاهده کند. با این حال دوره نهفتگی ویروس می تواند از دو تا 14 روز ادامه پیدا کند و به همین دلیل است که توصیه می شود دوره قرنطینه صرف نظر از نتیجه تست و وضعیت سلامت فرد، باید دو هفته کامل ادامه داشته باشد.

وی گفت: این ایده که پس از قرار گرفتن در معرض کروناویروس منتظر جواب مثبت آزمایش باشیم خوب نیست. هنوز هیچ واکسن تایید شده ای برای مقابله با این ویروس وجود ندارد و هیچ درمانی وجود ندارد که برای همه افراد اثرگذار باشد. بنابراین حتی اگر در دوره قرنطینه علائمی از بیماری را نداشته باشید درصورتیکه مراقبت نکنید می توانید دیگران را در معرض خطر عفونت یا حتی مرگ قرار دهید.

کروناویروس می تواند به راحتی در افراد بدون علامت که هیچ نشانه ای از بیماری ندارند، گسترش یابد. طبق برآورد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا، ناقلان خاموشِ بیماری حدود 40 درصد از تمامی موارد کروناویروس را تشکیل می دهند. بنابراین ضروری است افراد به هنگام تماس با فرد آلوده در خانه بمانند حتی اگر احساس کسالت نداشته باشند.

پنج تا هفت روز پس از تماس با بیمار مبتلا به کووید-19 به انجام تست اقدام کنید. درصورتیکه اولین تست منفی بود خوب است مجدد و حدود 12 روز بعد به انجام تست اقدام شود.

اغلب، یک روز قبل از بروز علائم زمانی است که افراد عفونت خود را به دیگران منتقل می کنند. بنابراین از هرگونه ارتباط اجتماعی اجتناب کنید، اگر مجبور هستید در خانه در کنار دیگر اعضای خانواده باشید از ماسک استفاده کنید و اگر در حین قرنطینه مجبور هستید در فضای مشترک با دیگران باشید سکوت کنید. در خانه فاصله خود با دیگران را حفظ کنید.

به توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا اگر نتیجه تست مثبت بود سعی شود بیمار در یک اتاق جداگانه مستقر شود و از سرویس بهداشتی جداگانه از دیگران استفاده کند. اگر نمی توانید در یک اتاق جداگانه بمانید از جریان مطلوب هوا اطمینان حاصل کنید.

توصیه های کلیدی برای افرادی که در تماس با فرد آلوده به کروناویروس بوده اند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو