ماسک ژلاتین و شیر و فواید آن برای زیبایی و سلامت پوست

ماسک ژلاتین و شیر و فواید آن برای زیبایی و سلامت پوست


منبع: آرگا

109

1399/7/28

23:03


مواد تمامی ماسک ها با محصولات طبیعی درست می شود که یکی از راه های تمیز کردن و ضدعفونی کردن مواد زاید و سیاه برروی پوست هستند. که ما در این مقاله ماسک ژلاتین و شیر را به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم در ادامه مطالب همراه مجله آرگا باشید.

ماسک ژلاتین و شیر و فواید آن برای زیبایی و سلامت پوست

وظیفه هر ماسک نرم و لطیف کردن پوست و پاکسازی مواد از داخل منافذ باز است که باید طی ۲۵ تا ۳۵ دقیقه بر روی پوست بماند تا عمل کند و سپس با کمک آب برای پاکیزگی بیشتر شسته شود. همچنین به جای آب می توانید پنبه ای را آغشته به گلاب ماسک را از روی پوست پاک نمایید. یکی از شایعترین مشکل هایی که برروی پوست صورت آشکار است جوش های سرسیاه است که داخل منافذ باز پوستی مثل یک سد می باشند. این سری از جوش ها به خاطر تولید چربی و تجمع سلول های مرده به وجود می آیند که به شکل نقطه هایی سیاه رنگ به چشم می خورند. جوش های سر سیاه اغلب در نقاطی مثل: چانه و پیشانی و بینی و گونه ها نمایان هستند که به خاطر واکنش های منفی پوست به لوازم آرایش و عدم تعادل هورمونی و گاهی به خاطر رعایت نکردن بهداشت برروی پوست ظاهر می شوند.

ماسک ژلاتین و شیر رفع جوش های سرسیاه

یکی از شگفت انگیز ترین ماسک ها برای رفع جوش های سرسیاه

ماسک ژلاتین و شیر به خاطر داشتن داروهای طبیعی برای از بین رفتن جوش های سرسیاه نقش کاربردی دارند که خواص مغذی برای پوست دارد. انواع مختلفی از ماسک ها در بازار موجود می باشد که هر کدام مختص یک ویژگی هستند و چون دارای مواد طبیعی بوده فواید زیادی خواهند داشت. این ماسک برای ازبین بردن سلول های مرده پوست و جوش های سر سیاه و رفع آلودگی از روی پوست موثر است. این ماده تولید چربی ها را کاهش داده و تعادل بین غدد چربی را حفظ می نماید، که حاوی آنتی اکسیدان و مواد معدنی بوده و برای جلوگیری از پیری و چروک زودرس و مشکل های پوستی مثل: آکنه کاربرد دارد. ماسک ژلاتین و شیر به عنوان رطوبت دهنده و لایه بردار عمل کرده و به طراوت پوست کمک می کند.

ماسک صورت شیر و ژلاتین

در رابطه با ژلاتین باید گفت یک ماده چسبنده ای است که از بعضی نقاط بدن حیوانات مثل: غضروف و استخوان به دست می آید. این ماده به صورت محصول دارویی و غذایی و آرایشی کاربرد فراوانی دارد. ژلاتین به ۳ شکل ورقه ایی، پودری، دانه ای وجود دارد که برای سلامت بهبود روده و درد مفاصل کمک ویژه ای می کند. از خواص این ماده می توان در جهت تقویت و صاف شدن پوست و از بین بردن ناخالصی استفاده کرد که به عنوان یک مواد ضد پیری با خاصیت نرم کنندگی پوست شناخته شده است. طبق گفته ها ژلاتین دارای فواید بسیاری بوده که در زمان ترکیب با لیمو و شیر یا عسل تاثیرش چندین برابر خواهد شد. که ما در این مقاله ترکیب ژلاتین و شیر را داریم که هم از لحاظ اقتصادی به صرفه خواهد بود و هم برای داشتن پوستی نرم و لطیف و به دور از هرگونه جوش سیاه و چروک مفید خواهد بود، در ادامه مطالب همراه مجله آرگا باشید.

بهترین نوع ماسک ژلاتین و شیر

مواد لازم برای تهیه ماسک ژلاتین و شیر

  • ژلاتین بن ماری:  بیست گرم یا دو قاشق غذاخوری
  • شیر گاو: چهل میلی لیتر یا چهار قاشق غذاخوری

ماسک طبیعی ژلاتین و شیر

نحوه ساخت

  1. ترکیب ژلاتین و شیر را در ظرفی مقاوم ریخته و به مدت یک ربع در داخل مایکروفر حرارت دهید، سپس صبر کنید تا خنک شود.
  2. صورت خود را با آب ورم و صابون بشویید و خوب خشک نمایید. سپس مخلوط خنک شده را به آرامی برروی پوست صورت بمالید.
  3. در ناحیه های پوستی که بیشتر جوش های سرسیاه و خشکی دارد بیشتر تمرکز کنید اگر مایع غلیظ بود با کمی شیر رقیق نمایید.
  4. سپس بگذارید ماسک ژلاتین و شیر تا نیم ساعت بماند تا کامل خشک شود و بعد آن را از روی صورت جدا کنید.
  5. در نهایت پوست صورت را با کرم مرطوب کننده یا لوسیون مرطوب نمایید و این کار را تا سه بار در هفته انجام دهید.
  6. برخی از پوست ها حساسیت دارند که بهتر است کمی از آن را در ۲۴ قبل از زدن ماسک برروی قسمتی از پوست تست نمایید.

ماسک ژلاتین و شیر برای درخشاندگی مو

ماسک ژلاتین برای موی سر

یکی از بهترین کاربرد های ماسک ژلاتین و شیر برای درمان موهای کم پشت است که افراد می خواهند موهای پرحجم تری داشته باشند. موهای کم حجم زیبایی را کمتر کرده و سبب کم شدن اعتماد به نفس می شود. اگر از وضعیت موهای کم حجم خود ناراضی هستید بهتر است طریقه استفاده از این ماسک را بیاموزید و تست نمایید تا موهایی زیباتر و پرپشت تر داشته باشید.

بهترین ماسک طبیعی شیر و ژلاتین

مواد مورد نیاز

  • شیر: صد میلی گرم
  • ژلاتین: یک قاشق غذاخوری
  • زرده تخم مرغ: یک عدد
  • پودر کاکائو: پنچ قاشق غذاخوری

ماسک صورت شیر و ژلاتین

طرز تهیه

  1. یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را در صد میلی شیر مخلوط کنید تا رقیق شود بگذارید تا یک ربع بماند.
  2. سپس در ترکیب شیر و ژلاتین، تخم مرغ و پودر کاکائو را اضافه نمایید و به خوبی هم بزنید.
  3. برای استفاده از ماسک مو ها باید کاملا خشک باشد و ماسک را برروی مو بریزید.
  4. برای تاثیر بیشتر ماسک مو ها را با استفاده از یک کلاه پلاستیکی بپوشانید.
  5. تا یک ساعت صبر نمایید و بگذارید ماسک برروی سر بماند و بعد با شامپو و آب ورم به خنکی بشویید.
  6. در نهایت برای خشک کردن موها سر را به پایین خم کرده و آرام خشک نمایید.

ماسک ژلاتین برای پوست صورت

کاربرد ماسک ژلاتین

این ماسک همواره به درخشندگی و جوانسازی پوست شما کمک می کند که موجب لطافت و نرمی می شود. ژلاتین مزایای بی شماری دارد که موجب از بین رفتن جوش های سرسیاه صورت شده و پوستی سفت برای شما به ارمغان می آورد. همچنین کسانی که پوستی خشک دارند برای درمان خود از این ماسک استفاده می کنند. برای استفاده از ژلاتین های بی رنگ و طعم استفاده نکنید که موجب لک پوستی می شود. این نوع ماسک از نوع لایه بردار است که کمی دردناک خواهد بود بهتر است قبل استفاده اول در بازو امتحان نمایید بعد برای مصرف پوست صورت آرایش خود را با آب گرم بشویید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو