تکذیب ارتباط لپ‌تاپ «هانتر بایدن» با روسیه

منبع: برترین ها

79

1399/7/28

23:31


مدیر اطلاعات ملی آمریکا تایید کرد هیچگونه مدرکی دال بر ارتباط لپ‌تاپ پسر «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات 2020 ایالات متحده با روسیه وجود ندارد.

خبرگزاری فارس: مدیراطلاعات ملی آمریکا هرگونه ارتباط بین لپ تاپ پسر«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا با روسیه را رد کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی میل» «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت که لپ‌تاپ هانتر بایدن ارتباطی به کارزار اطلاعاتی روسیه ندارد. وی «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا را به سیاسی کردن اطلاعات متهم کرد و گفت: «خنده دار است که برخی افرادی که بیشترین شکایت را از سیاسی بودن اطلاعات دارند، خود اطلاعات را سیاسی می‌کنند.»

تکذیب ارتباط لپ‌تاپ «هانتر بایدن» با روسیه

راتکلیف درباره ارتباط لپ تاپ هانتر بایدن با روسیه گفت: «بگذارید به صراحت بگویم که جامعه اطلاعاتی چنین مطلبی را باور ندارد، زیرا هیچ اطلاعاتی در این مورد موجود نیست و ما هیچ اطلاعاتی با آدام شیف یا هیچ یک از اعضای کنگره در مورد اینکه لپ تاپ هانتر بایدن بخشی از کارزار اطلاعاتی روسیه است را به اشتراک نگذاشته ایم.»

رتکلیف افزود: «جامعه اطلاعاتی در زمینه لپ تاپ هانتر بایدن مشارکتی نداشته است.»

وی البته گفت که پلیس فدرال آمریکا لپ تاپ هانتر بایدن را در اختیار دارد.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا در واکنش به گزارش‌ها در زمینه فساد پسر «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ، آن را یک فاجعه برای رقیب خود خواند. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در این زمینه در توییتی نوشت: «لپ تاپ "هانتر بایدن" برای کل خانواده بایدن و به ویژه برای پدرش "جو بایدن" یک فاجعه است. این اکنون یک واقعیت اثبات شده و غیرقابل انکار است که همه آن اطلاعات واقعی هستند.»

روزنامه آمریکایی نیویورک پست اخیرا در گزارشی اعلام کرد ایمیل‌هایی را «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ از لپ تاپی شکسته که در یک تعمیرگاه لوازم رایانه‌ای رها شده بود و بعد به دست اف‌بی‌آی کشف و ضبط شد، علیه بایدن‌ها به دست آورده و در اختیار این روزنامه قرار داده است.

وکیل ترامپ گفته بزودی اسناد دیگری را هم از روی لپ تاپ مذکور علیه جو بایدن و پسرش منتشر خواهد کرد. نیویورک پست اما گفته نمی‌تواند تایید کند این رایانه به پسر بایدن تعلق دارد.

بر این اساس، هانتر بایدن در سال ۲۰۱۵ وقتی به هیأت مدیره شرکت انرژی اوکراینی Burisma می‌پیوندد، پدرش را که معاون اوباما بود، به یکی از مدیران ارشد این شرکت معرفی می‌کند. هانتر با موفقیت از نفوذ پدرش استفاده کرد تا مقامات دولت اوکراین را برای اخراج یک دادستان که درباره این شرکت تحقیق می‌کرد، تحت فشار قرار دهد. در این گزارش همچنین تصاویری از هانتر بایدن در حال کشیدن مواد مخدر منتشر شده است.

کارزار انتخاباتی بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد بعد از بررسی برنامه‌های رسمی بایدن در آن زمان، مشخص شد که چنین جلسه‌ای میان وی و مدیر اوکراینی برگزار نشده است. نمایندگان نامزد حزب دموکرات بار دیگر تاکید کردند بایدن در اجرای سیاست خارجی آمریکا در اوکراین مرتکب هیچ اشتباهی نشده است. هنوز هیچ رسانه خبری دیگری هم صحت این ایمیل‌ها را تایید نکرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو