دستگیری میلیاردر امریکایی به جرم قاچاق کارگران جنسی

منبع: کولاک

199

1398/4/17

16:07


او پس از معامله مادام‌العمر با دادستان قبلی فلوریدا این بار در نیویورک محاکمه می‌شود

مجله اینترنتی کولاک، مترجم: پرویز فغفوری

براساس گزارش منابع قضایی جفری اپستین، میلیاردر امریکایی، به اتهام دست داشتن در قاچاق کارگران جنسی زیر سن قانونی توسط ماموران پلیس دستگیر شده است. او برای دفاع از خود در برابر اتهاماتش امروز در دادگاه نیویورک حاضر می‌شود.

جفری اپستین، میلیاردر امریکایی

اتهاماتی که به اپستین وارد شده دادستان نیویورک را وادار کرد که او را از فلوریدا به نیویورک منتقل کند. او قبلا در همین مورد توسط دادستان فلوریدا متهم شده بود که مسئله بدون حضور او در دادگاه و در معامله‌ای بین وکلای اپستین و مقامات قضایی میامی خاتمه یافته بود.

بنا بر اتهاماتی که به او وارد شده، اپستین از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ به قاچاق کارگران جنسی زیر سن قانونی در نیویورک و پالم‌بیچ فلوریدا مشغول بوده است. مقامات قضایی اعلام کردند جزئیات این پرونده هنوز قابل انتشار نیست.

از طرف دادستان منطقه جنوب نیویورک یک تیم از کارشناسان زبده امور مربوط به قاچاق انسان، کارگران جنسی و یک تیم دیگر از کارشناسان مربوط به فساد اداری  و مالی مشغول بررسی پرونده اپستین هستند.

بر اساس اعلام یکی از منابع خبری، مورین کومی، دختر رئیس سابق اف بی آی (جیمز کومی) هم جزو دادستان‌های درگیر در این پرونده است.

هیچ یک از اعضای تیم وکلای اپستین هنوز اظهارنظری درمورد این اتهام نداشته‌اند.

جفری اپستین و دونالد ترامپ

در ماه می روزنامه میامی هرالد گزارش داد زمانی که الکساندر آکوستا، وزیر کار فعلی ایالات متحده، به عنوان دادستان فلوریدا مشغول به کار بود پس از این که اپستین مورد اتهام قرار گرفت، یک معامله مادام‌العمر با او انجام داد که تا مدت‌ها مشکلاتی برای آکوستا ایجاد کرده بود. با این که پلیس فدرال ۳۶ قربانی زیر سن قانونی را در پرونده علیه اپستین شناسایی کرده بود،‌ آکوستا همچنان به اپستین اجازه داد به عنوان مدیرعامل یک صندوق سرمایه‌گذاری به فعالیت خود ادامه دهد.

براساس معامله‌ای که آکوستا با اپستین انجام داده بود او تنها به دو مورد استفاده از کارگران جنسی در سال ۲۰۰۸ اعتراف کرد و با اجتناب از محاکمه در دادگاه فدرال، تنها به ۱۳ ماه زندان محکوم شد. نام او همچنین به عنوان یک «مهاجم جنسی» در ایالت فلوریدا ثبت شد و مجبور شد به قربانیانش غرامت پرداخت کند.

این معامله طوری تنظیم شده که هم‌اکنون جلوی تحقیقات بیشتر توسط اف بی آی را گرفته است، ضمن این که می‌تواند مانع از تحقیقات پلیس فدرال در آینده علیه اپستین شود.

آکوستا در ماه فوریه به سی ان ان گفته بود: «درمورد پرونده اپستین، کاری که انجام دادم درست و قانونی بود و از هرگونه تحقیقات درمورد این توافقنامه توسط مقامات قانونی استقبال می‌کنم.» او احتمال هرگونه اشتباه یا خلاف را در این معامله رد کرد.

دو ماه پیش هم چند پرونده درمورد قاچاق کارگران جنسی زیر سن قانونی علیه اپستین تشکیل شد که وکلای او توانستند رضایت شاکیان را بدون برگزاری دادگاه جلب کنند.

منبع: سی ان ان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو