رفع شوری غذا با چند راهکار ساده

رفع شوری غذا با چند راهکار ساده


منبع: آرگا

105

1399/7/29

08:27


یکی از مشکلاتی که در زمان آشپزی ممکن است به وجود آید شور شدن غذا می باشد که با استفاده از روش های خانگی جهت رفع شوری غذا می توانید این مشکل را به سادگی بر طرف کنید.

رفع شوری غذا با چند راهکار ساده

همه افرادی که آشپزی می کنند حداقل یک بار با شور شدن غذا مواجهه شده اند و این مشکل حتی ممکن است برای آشپز های حرفه ای نیز پیش آید که با چند روش ساده می توانید این شوری را از بین ببرید در ادامه مطلب شما را با چند روش ساده و خانگی جهت رفع شوری غذا آشنا خواهیم کرد.

استفاده از نمک زیاد در غذا

ترفندهای رفع شوری غذا

به منظور از بین بردن شوری غذا می توانید با چند روش خانگی و کم هزینه این مشکل را از بین ببرید و غذای خوشمزه ای داشته باشید.

سیب زمینی

یک عدد سیب زمینی را پوست بگیرید سپس به دو نیم تقسیم کنید و داخل غذایی که در حال جوش است بریزید، سیب زمینی نمک را به خود جذب می کند و پس از پخت آن را از غذا بیرون آورید، اگر تمایلی به طعم سیب زمینی ندارید می توانید از یک تکه نان خشک استفاده کنید.

استفاده از سیب زمینی

شکر یا مواد اسیدی

اضافه کردن شکر و یا مواد اسیدی به رفع شوری غذا کمک می کند، مواد اسیدی مانند: سرکه، گوجه، عصاره مرکبات و ترشی که می توانید نسبت به طعم غذا از آن استفاده کنید.

افزودن آب

 برای از بین بردن شوری غذا یا خوشت های آبکی، می توانید مقداری آب به آن اضافه کنید البته قبل از اضافه کردن آب، مقداری از آب شور داخل غذا را خالی کنید سپس مقداری آب به خورشت اضافه کنید.

اضافه کردن آب به غذای شور

بالا بردن دمای غذا

یکی دیگر از روش های کم کردن شوری غذا، بالا بردن دمای غذا می باشد زیرا، غذای سرد شوری را بیشتر نشان می دهد بنابراین، غذای شور را با دمای بالاتری بکشید.

اضافه کردن شکر یا عسل

اضافه کردن شکر و یا عسل به از بین بردن شوری غذا کمک زیادی می کند اگر بتوانید هم از شکر و هم از مواد اسیدی استفاده کنید تاثیر خیلی زیادی به از بین بردن شوری خواهد گذاشت بنابراین، یک قاشق سوپ خوری شکر را با سرکه سیب مخلوط کنید و به غذا اضافه کنید.

رفع شوری غذا

اضافه کردن نمک دانه درشت

نمک های معمولی به دلیل اینکه بلور های آن کوچک می باشند با یک تکان امکان دارد که مقدار زیادی نمک در غذا ریخته شود، بنابراین از نمک های دانه درشت استفاده کنید تا از شور شدن غذا جلوگیری شود.

استفاده از نمک دانه درشت

افزودن قند

یک حبه قند را داخل قاشق بگذارید سپس قاشق را به آرامی داخل قابلمه غذای مایع قرار دهید به گونه ای که قند در غذا حل نشود و بعد از چند لحظه قاشق و قند را بردارید.

استفاده از میوه ها

برای رفع شوری در بعضی غذا ها مانند خوراک گوشت و سبزی ها می توانید از میوه ها استفاده کنید به عنوان مثال، چند تکه سیب یا آناناس بسیار مناسب خواهد بود.

اضافه کردن پله ای نمک

از دیگر روش ها جهت از بین بردن شوری غذا، اضافه کردن پله ای نمک می باشد که در چند مرحله می توانید نمک را به غذا اضافه کنید، که در واقع راحت ترین راه تست کردن نمک در غذا در وسط پخت و پنج دقیقه قبل از کشیدن غذا می باشد.

روش های خانگی جهت رفع شوری غذا

استفاده از خامه

 به منظور رفع شوری سبزی بخار پز شده می توانید آن را در مقداری مخلوط آب جوش و خامه قرار دهید تا مقداری از نمک شان از بین برود و یا می توانید سبزی بخار پز شده را با خامه هم سرو کنید اگر چه کمی از کالری غذا را زیاد تر می کند.

ضمن سپاسگزاری از همراهی شما عزیزان، امیدواریم توانسته باشیم شما را با روش های خانگی و ساده جهت رفع شوری غذا آشنا کرده باشیم تا با استفاده از این روش ها، غذایی با حداقل نمک تهیه کنید، اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره نحوه از بین بردن تندی غذا نیز  داشته باشد می توانید با کلیک بر روی رفع تندی غذا با مجله اینترنتی آرگا همراه باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو