اکرمی: منظور روحانی از صلح حسنی، مذاکره نبود

منبع: برترین ها

33

1399/7/29

09:55


عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه سخنان رییس جمهوری به مناسبت شهادت امام حسن (ع) مطرح شد، تطبیق صلح آن حضرت به شرایط روز را اشتباه توصیف کرد و گفت: عوض اینکه «فعل مسلم را حمل بر احسن کنیم» دنبال بهانه‌گیری هستیم و بدون آنکه منظور گوینده را بپرسیم ذهنیات خود را به زبان می‌آوریم.

خبرگزاری ایرنا: عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه سخنان رییس جمهوری به مناسبت شهادت امام حسن (ع) مطرح شد، تطبیق صلح آن حضرت به شرایط روز را اشتباه توصیف کرد و گفت: عوض اینکه «فعل مسلم را حمل بر احسن کنیم» دنبال بهانه‌گیری هستیم و بدون آنکه منظور گوینده را بپرسیم ذهنیات خود را به زبان می‌آوریم.

«حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی درباره سخنان رییس جمهوری که گفته بود امام مجتبی(ع) به ما می‌آموزد که مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح؛ اگر در روز صلح، جنگیدیم و در روز جنگ، صلح کردیم، هر دو خطا و اشتباه است، گفت: استناد و یاد کردن از صلح امام حسن (ع) از سوی رییس جمهوری به این دلیل بود که در ایام شهادت حضرت امام حسن (ع)، شهادت حضرت امام رضا (ع) و رحلت پیامبر اکرم (ص) قرار داشتیم. هر کدام از ائمه (ع) ویژگی‌هایی داشتند و ویژگی بزرگ امام حسن (ع) هم صلح بود که در آن مقطع انجام شد. اما بررسی تاریخ یک مطلب و تطبیق آن با شرایط امروز چیز دیگری است. قطعاً رییس جمهوری دنبال این نیست که بگوید شرایط مثل دوران امام حسن (ع) است.

عضو جامعه روحانیت مبارز کشور یادآور شد: عوض اینکه «فعل مسلم را حمل بر احسن کنیم» دنبال بهانه‌گیری هستیم و بدون آنکه منظور گوینده را بپرسیم ذهنیات خود را به زبان می‌آوریم و آن را به مسائل و گره‌های کشور تعمیم می‌دهیم. بدون توجه به این مهم که متکلم چه نظری داشته است، سخنان او را به مسائل دیگر ربط می‌دهیم. مجتبی ذوالنوری و هر شخص دیگری با نیت خوانی، سخنان رییس جمهوری را حمل به رابطه با آمریکا کرده‌ است که این کار درستی نیست.

اکرمی ادامه داد: حسن روحانی به امور و وظایف خود تسلط کامل دارد. او برای حرف زدن مطلب زیاد دارد، ولی واقعا از نظر من مساله مذاکره با آمریکا در کشور مطرح نیست. هر کس قصد مطرح کردن این موضوع را دارد، چیزی از معادلات داخلی و خارجی نمی‌داند. قطع رابطه از طرف آنها بوده و ما هم آن را ادامه خواهیم داد. چرا نبش قبر می‌کنیم؟

اکرمی گفت: مقصود روحانی از طرح صلح امام حسن (ع)، مذاکره با آمریکا نبوده است. یک نفر نمی‌تواند در خصوص مسائل بزرگ کشور به تنهایی تصمیم بگیرد بلکه این سیستم است که عمل می‌کند. برخی پشت کرسی نشسته و حرف می‌زنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو