ماموریت مریخی اسپیس ایکس به تعویق افتاد

منبع: برترین ها

29

1399/7/29

18:29


"ایلان ماسک" در حال به تعویق انداختن جدول زمانی شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) برای سفر به مریخ است و به تازگی اعلام کرده است که حدس می زند ماموریت این شرکت به مریخ در سال ۲۰۲۴ محقق شود.

ایسنا: "ایلان ماسک" در حال به تعویق انداختن جدول زمانی شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) برای سفر به مریخ است و به تازگی اعلام کرده است که حدس می زند ماموریت این شرکت به مریخ در سال ۲۰۲۴ محقق شود.

به نقل از آی ای، "ایلان ماسک" بنیانگذار و مدیر عامل شرکت فضایی خصوصی "اسپیس ایکس" در حال عقب انداختن ارزیابی و برآورد خود از زمان انجام مأموریت مریخی این شرکت است که در ابتدا برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده بود، اما او به تازگی اعلام کرده است که حدس می زند فضاپیمای نسل بعدی "استارشیپ"(Starship) برای پنجره پرتاب بعدی در سال ۲۰۲۴ آماده شود.

"ایلان ماسک" به عنوان مشتاق ترین فرد جهان در ترک زمین، قصد داشت طی یک مأموریت رباتیک را در سال ۲۰۲۲ به مریخ بفرستد و یک سفر سرنشین دار را نیز برای سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته بود. اما در یک مصاحبه اخیر در کنفرانس مجازی "انجمن مریخ"، این جدول زمانی را به تعویق انداخت و گفت که فکر می‌کند فضاپیمای نسل بعدی اسپیس ایکس موسوم به استارشیپ در سال ۲۰۲۳ آماده شود و در پنجره پرتابی سال ۲۰۲۴ پرتاب شود.

مدارهای گردش مریخ و زمین به دور خورشید، تقریبا هر دو سال یک بار این دو سیاره را به نزدیکترین فاصله نسبت به یکدیگر می رسانند. به همین دلیل است که سه مأموریت رباتیک مریخی از جمله مریخ نورد "استقامت"(Perseverance) ناسا طی هفته‌های متوالی در ماه ژوئیه امسال روانه سیاره سرخ شدند.

"ماسک" در مورد پرتاب در سال ۲۰۲۴ گفت که فکر می‌کند یک فرصت برای مبارزه پیدا کرده‌اند، اما برای انجام این کار، تیم او در اسپیس ایکس باید سریع‌تر حرکت کند و "ماسک" اصطلاحا از شکستن چند تخم مرغ برای رسیدن به هدف خود نمی‌ترسد. چرا که وی هنگام صحبت درباره توسعه فضاپیمای استارشیپ که قرار است دهها نفر را طی یک سفر به مریخ ببرد، گفت: ما احتمالاً چند فضاپیما را[در این راه] از دست خواهیم داد.

تاکنون نمونه‌های اولیه استارشیپ پروازهای‌های کوتاه و کم ارتفاعی را از مرکز آزمایش اسپیس ایکس مستقر در تگزاس تجربه کرده‌اند. "ماسک" می‌خواهد مدل‌های اولیه برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ به مدار زمین بروند. او همچنین فکر می‌کند که این شرکت باید در سال ۲۰۲۲ یک نسخه آزمایشی برای سوخت‌گیری در مدار آماده و سپس یک سفر چند روزه به ماه را محقق کند.

با این حال، هنوز چیزی قطعی نشده است و "ماسک" هنگام تماس با "روبرت زوبرین" رئیس انجمن مریخ گفت: این‌ها فقط حدس هستند.

"ماسک" در مورد اینکه چه کسی می‌خواهد اولین بار توسط اسپیس ایکس به مریخ برود، گفت که تاسیس یک شهر در مریخ زمانی پایدار خواهد بود که یک میلیون نفر هم بخواهند و هم بتوانند از پس هزینه‌های سفر به سیاره سرخ برآیند. به عبارت دیگر، بنابراین اولین مریخی‌ها احتمالاً از ثروتمندترین افراد زمین خواهند بود.

هنگامی که آنها به آنجا برسند، اولین کار، ایجاد یک کارخانه تولید نیروی محرکه خواهد بود. "ماسک" همچنین در مورد ارسال ربات‌ها به سطح مریخ صحبت کرده است، بنابراین افرادی که نمی‌توانند به مریخ بروند، می‌توانند از راه دور با سیاره چهارم از خورشید ارتباط برقرار کنند.

"ماسک" در مورد احتمال ارسال یک فضاپیمای دیگر به سیاره زهره که اخیراً کشف ترکیبات مبتنی بر وجود احتمالی حیات در جو آن بسیار سر و صدا کرده است نیز صحبت کرد. همچنین امکان بازدید از سیارک های بزرگ، قمرهای مشتری و شاید حتی کمربند کوئیپر و مکان‌های فراتر از منظومه شمسی را بعید ندانست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو