کسب درآمد از طریق تدریس خصوصی فیزیک و تدریس خصوصی آمار

کسب درآمد از طریق تدریس خصوصی فیزیک و تدریس خصوصی آمار


منبع: روزیاتو

143

1399/7/29

18:45


سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بازار کار تدریس خصوصی این روزها خیلی پررونق شده است بگونه ای که علاوه بر معلمان، دانشجویان کم تجربه و سایر افراد هم که فقط کمی مهارت تدریس دارند، وارد این حوزه شده اند. در واقع تعطیلی مکرر مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا، دسترسی کامل نداشتن به معلم کلاس، سختی مباحث و ضعف در پایه تحصیلی بستر مناسبی را برای کسب درآمد از طریق تدریس خصوصی و تدریس خصوصی آنلاین فراهم کرده است.

بخصوص در درس های تخصصی مانند تدریس خصوصی فیزیک، ریاضی و تدریس خصوصی آمار رقابت برای تدریس بیشتر است و تقریبا بیشترین آمار درآمد تدریس خصوصی در فیزیک و ریاضی بوده است. از معلمان باتجربه و رسمی مدارس گرفته تا دانشجویان بی تجربه ای که برای امرار معاش وارد حوزه تدریس می شوند، می توانند از این بستر بشدت آماده، درآمدهای بالایی کسب کنند.

اما همانطور که در هر حوزه ای باید فاکتورهای مهم مثل شناخت بازار کار، تخصص داشتن در آن و استفاده درست از ابزارهای آن حوزه را رعایت کرد، در بخش تدریس خصوصی هم باید به این  فاکتورها توجه کرد.

بازار کار تدریس خصوصی فیزیک

فیزیک از درس هایی است که می تواند هم در دبیرستان و هم در کنکور، برگ برنده خیلی از دانش آموزانی باشد که می خواهند در این رقابت شدید، نمره و رتبه خوبی کسب کنند. به همین دلیل تقاضا برای استاد فیزیک زیاد است و بازارکار خوبی هم دارد.

بیشترین تقاضا برای معلم خصوصی در این درس، برای تدریس خصوصی فیزیک دهم، تدریس خصوصی فیزیک دوازدهم و تدریس خصوصی فیزیک کنکور است.

در واقع بخواهیم دقیق تر بیان کنیم، برای مباحثی همچون الکترواستاتیک، مبحث الکتریسیته جاری و مبحث القای الکترومغناطیس از فیزیک دو و سه و برای مباحث حرکت شناسی، مبحث دینامیک و مبحث حرکت هماهنگ ساده از فیزیک چهار که در دسته مباحث سخت و دشوار فیزیک هستند، همواره تقاضا برای گرفتن کلاس تدریس خصوصی فیزیک بالا بوده است.

تعرفه کلاس خصوصی فیزیک هم نسبتاً بالا است چون تقاضا برای درخواست معلم در این درس بالا می باشد. قیمت تدریس خصوصی فیزیک بصورت حضوری حدوداً از جلسه ای ۶۰ و ۷۰ هزار تومان و با اساتید کم سابقه و کم تجربه شروع می شود تا به جلسه ای با حدود قیمتی ۲۵۰ هزار تومان برای اساتید حرفه ای و خبره می رسد.

قیمت تدریس خصوصی فیزیک آنلاین هم در بازار تدریس خصوصی از جلسه ای  حدودا ۵۰ هزار تومان با اساتید کم تجربه شروع می شود و برای اساتید حرفه ای فیزیک به جلسه ای حدود ۱۵۰ و ۱۶۰ هزار تومان هم میرسد. در واقع این روزها با داشتن شماره معلم فیزیک و مهارت بالا در تدریس این درس می توان درآمد خوبی از بازار  آن کسب کرد.

بازار کار تدریس خصوصی آمار

درس آمار در دوره متوسطه چندان تقاضا برای معلم خصوصی ندارد مگر برای رشته انسانی که ریاضی و آمار دارند و می خواهند جهت کسب درصد خوب در کنکور انسانی، مدرس آمار بگیرند.

بیشترین تقاضا برای درس آمار برای دوره دانشگاه و برای رشته های مهندسی است که یکی دو واحد درس آمار و ریاضیات مهندسی دارند که باید پاس کنند.

در واقع بیشترین تقاضا برای تدریس خصوصی تحلیل آماری، تدریس خصوصی آمار استنباطی، تدریس خصوصی آمار و احتمالات مهندسی و تدریس خصوصی آمار ارشد است.

قیمت تدریس خصوصی آمار بصورت حضوری برای اساتید کم تجربه از جلسه ای حدوداً ۷۰ هزار تومان شروع می شود و برای اساتید باتجربه به جلسه ای حدود ۲۰۰ هزار تومان و بیشتر هم می رسد.

قیمت تدریس خصوصی آمار دانشگاهی برای استاد آمار و احتمالات برای هرجلسه تدریس از قیمت ۷۵ هزار تومان شروع می شود و تا جلسه ای حدود  ۲۵۰ هزار تومان و بیشتر هم برای اساتید باتجربه می رسد.

چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، برای ورود به هر حوزه ای علاوه بر شناخت بازار کار آن حوزه، راه های کسب درآمد از آن شغل را هم باید بدانیم و بدانیم چطور باید از ابزارهای مناسب برای داشتن بیشترین بهره وری در کارمان استفاده کنیم.

راهکارهای زیر می تواند در جواب سوال چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم کاملا موثر باشند:

  • داشتن علاقه برای شروع تدریس خصوصی

شغل معلم خصوصی هم مانند سایر شغل ها نیازمند علاقه است. در واقع در این حوزه بیشتر از هر کار دیگری نیاز به علاقه داشتن حس می شود. چون تدریس نیاز به صبوری و حفظ آرامش دارد و اگر در معلمی علاقه ای در کار نباشد و فقط به بعد مادی این حوزه توجه شود، چندان سرانجام این تدریس موفق نخواهد بود.

  • انتخاب دروسی که در بازار تدریس خصوصی پرمتقاضی هستند

یک دسته از دروس هستند که دانش آموزان برای یادگیری آنها کمتر نیاز به معلم خصوصی و کلاس تدریس خصوصی دارند. مثل دین و زندگی، مثل زبان هایی متفاوت از زبان خارجه، مثل اکثر درس های رشته انسانی. پس بهتر است روی دروسی تمرکز کنید که تقاضا برای معلم  خصوصی اش زیاد است. مثلا تدریس خصوصی دروس کنکوری یا تدریس خصوصی ریاضی همواره تقاضا دارد.

  • بکارگیری روش های موثر جذب شاگرد

روش های زیادی برای جذب شاگرد وجود دارد مثلاً استفاده از آگهی تدریس خصوصی برای تبلیغ کار خود یا کمک از سایت های تدریس خصوصی برای ایجاد پروفایل. استفاده از آگهی های تدریس خصوصی بصورت شخصی تقریبا منسوخ شده است چرا که مردم در حال حاضر کمتر به این آگهی ها اعتماد می کنند. منتها کمک گرفتن از سایت های تدریس خصوصی مانند www.ostadbank.com که دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت و معدن است، می تواند گزینه مناسبی برای ایجاد یک پروفایل مناسب و جذاب برای معرفی خود و مهارت تان باشد.

می توانید با سرچ تدریس خصوصی استادبانک در گوگل وارد سایت استادبانک شوید و با تکیه بر توانایی و مهارت تان در تدریس به جمع ۲۳۰۰ نفری اساتید حرفه ای استادبانک بپیوندید.

  • تمرکز روی دروس محدودی برای تدریس

قطعا برای حرفه ای نشان دادن خود در تدریس باید تمرکزتان روی یک یا دو درس مرتبط با رشته تحصیلی تان باشد. در واقع مردم به اساتیدی که از خیر تدریس هیچ درسی نمی گذرند و همه دروس را تدریس می کنند، کمتر اعتماد می کنند. باید برای حرفه ای بودن و کسب اعتماد بیشتر و همچنین برای بالا رفتن کیفیت تدریس تان، روی یک درس و درسهای مرتبط با آن تمرکز کنید. مثلا تدریس خصوصی زیست متوسطه و پیش دانشگاهی یا تدریس خصوصی فیزیک پیش دانشگاهی و سال سوم

  • رعایت تمام نکات رفتار و اخلاق حرفه ای در تدریس

اینکه یک معلم بداند باید چطور با شاگرد ارتباط برقرار کند یا حتی در جلسه اول باید چگونه خود را معرفی کند و چگونه تدریس را شروع کند و در جلسات بعدی چگونه کلاس را پیش ببرد خیلی خیلی در کیفیت جلسات تدریس خصوصی اش موثر است. تاثیری که می توانید در همان جلسه اول با رفتار و اخلاق تان در ذهن شاگرد بگذارید، تعیین کننده تعداد جلسات آینده تان با او خواهد بود. پس حتما لحظه ای برای بروز کردن اطلاعات تدریس تان، مطالعه دائمی و شرکت در کلاس های اخلاق حرفه ای غافل نشوید.

بخش آکادمی اساتید استادبانک با همین هدف یعنی پرورش اخلاق حرفه ای اساتید در جلسات تدریس خصوصی آنلاین و حضوری تاسیس شده است که اساتید بتوانند در همه جلسات خود با شاگرد بهترین رفتار و عملکرد ممکن را از خود نشان دهند. می توانید با ورود به سایت استادبانک وارد بخش آکادمی اساتید شوید و خود این بخش و خدمات آن را مشاهده کنید.

  • انتخاب کار تدریس بصورت تمام وقت

گذاشتن تمام تمرکز و وقت خود در هر کاری بهترین نتیجه ممکن را رقم می زند. بنابراین اگر به شغل تدریس خصوصی به چشم یک کار نیمه وقت نگاه نشود و تمام تمرکز و وقت خود را با علاقه صرف اینکار کنید، مطمئنا بعد از گذشت زمانی، علاوه بر حرفه ای شدن در این کار، درآمد بالایی هم بدست خواهید آورد.

کسب درآمد از طریق تدریس خصوصی فیزیک و تدریس خصوصی آمار

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو